מארק צוקרברג .Vs אילון מאסק – סביב הבינה המלאכותית

צוקרברג יצא נגד מאסק, לאחר שזה טען שהבינה המלאכותית היא "הסכנה הגדולה ביותר לאנושות" ● מאסק לא נשאר חייב

מתווכחים סביב הבינה המלאכותית. מימין: אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה (צילום: Kathclick, BigStock), ומארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק (צילום: יח"צ)

נושא הבינה המלאכותית מסעיר את עולם הטכנולוגיה ובימים האחרונים הוא הגיע לחילופי מילים לא נעימות בין שניים מענקי התעשייה: מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק (Facebook), ואילון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה (Tesla).

מי ש-"התחיל" בסיבוב הנוכחי הוא צוקרברג, שכינה את השקפותיו של מאסק בנושא "די לא אחראיות", וזה בתגובה צייץ כי "שוחחתי עם מארק על זה (בינה מלאכותית – י"ה). ההבנה שלו בנושא מוגבלת".

צוקרברג אמר את הדברים בצ'ט עם מעריצים שערך בסוף השבוע ב-Livestream של פייסבוק. זאת, לאחר שמאסק כינה באחרונה את הבינה המלאכותית "הסכנה הגדולה ביותר לאנושות". אמירה זו באה בהמשך לאזהרות של מאסק בנושא, שניתנות מזה זמן מה. הוא אמר בשיחה עם מושלים ממדינות בארצות הברית כי "יש לי גישה לאינטליגנציה המלאכותית המתקדמת ביותר ואנשים צריכים להיות מודאגים ביותר לגבי זה", וקרא להם להטיל רגולציה בתחום.

לצוקרברג יש אינטרס מסוים בתחום הבינה המלאכותית, ולו בשל העובדה שבסוף השנה שעברה הוא הודיע כי הטמיע מערכת המבוססת על כך בביתו הוא.

במהלך השיחה אמר צוקרברג כי "שוללים את הבינה המלאכותית ומנסים להעצים את תרחישי האימים האלה… אני פשוט לא מבין את זה. זה שלילי מאוד ואני חושב שבדרכים מסוימות, זה די לא אחראי".

"הבינה המלאכותית תהפוך את העולם למקום טוב יותר"

באשר לדעתו הוא לגבי הבינה המלאכותית אמר צוקרברג כי "יש לי דעות מוצקות בנושא. אני אופטימי. הבינה המלאכותית מאפשרת לבנות דברים ולהפוך את העולם למקום טוב יותר. במיוחד עם הבינה המלאכותית, אני מאוד אופטימי".

"בחמש או 10 השנים הקרובות", הוסיף, "הבינה המלאכותית עומדת לשפר כל כך הרבה דברים במציאות חיינו. אחת מסיבות המוות הבולטות של אנשים היא תאונות דרכים ואם אפשר יהיה למנוע זאת באמצעות בינה מלאכותית, זה ישפר את הדברים בצורה דרמטית".

"בכל פעם שאני שומע אנשים אומרים שהבינה המלאכותית עומדת לפגוע באנשים בעתיד, אני חושב לעצמי שתמיד ניתן לנצל את הטכנולוגיה לטוב ולרע, ושצריך להיות זהירים עם איך מפתחים אותה, מה מפתחים וכיצד עומדים להשתמש בה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים