חדש ב-iPhone: כלי מציאות רבודה

מציאות רבודה תאפשר למכשירים הניידים של ענקית הטכנולוגיה למשל להפוך לסרט מדידה - אבל זה רק קסם אחד קטן ● לפי החזון - היכולות החדשות הללו של מכשירי ה-iPhone יובילו לשינוי מונומנטלי בדרך שבה אנשים משתמשים בטלפונים שלהם

iPhone. צילום אילוסטרציה: לזק קובוסינסקי, BigStock

בתחילת יוני השיקה אפל (Apple) סדרה חדשה של כלים שנקראת ARKit.

מדובר בחידוש שנמצא בעבודה כבר שנים, המאפשר למפתחים למקם חפצים וירטואליים בעולם האמיתי, כפי שהוא נראה דרך מצלמת ה-iPhone, או במלים אחרות להשתמש במציאות הרבודה, ה-AR (ר"ת augmented reality) באופן חדש.

כעת, ובאמצעות היכולות הללו, מגיע סוג חדש של אפליקציות, שעדיין אינן ניתנות להורדה, אשר עתיד להלהיב את אוהדיה של אפל.

ה-ARKit החדש, שהושק ב-WWDC השנה, יאפשר לענקית להביא יישומי מציאות רבודה לא רק ל-iPhone אלא לכל המכשירים מבוססי iOS. ענקית הטכנולוגיה לא חשפה בינתיים את פרטיהם של היישומים שהיא מבשלת באמצעות ה-ARKit, אבל מפתחים ויזמים שלה כבר החלו לשחק עם הכלים ולברר מה אלו מסוגלים לספק לציבור הלקוחות הצמא לחידושים.

החידוש הראשון שמגיע בעקבות יישום הטכנולוגיה האחרונה הזו הוא פשוט סרגל למדידה. בציוץ שפרסם בטוויטר (Twitter) הדגים פטריק בלסטרה, מהנדס תוכנה ב-Scandit וסטודנט לאינפורמטיקה באוניברסיטת דרום אינדיאנה, את יכולותיה של האפליקציה המכונה ARuler, והראה כיצד ביכולתו למדוד את אורכו של מועדון גולף.

הציוץ זכה להתפעלות רבה בקרב מתכנתי אפל, עם אלפי ריטוויטים וציוצים שהביעו התפעלות מהדיוק המרשים של המדידה.

Laan Labs העלתה סרטון קצת יותר מלוטש ובו היא מציגה את הפתרון שלה למדידות, הנקרא AR Measure, שמבוצעות באמצעות סרט מדידה וירטואלי. עוד הדגמה מראה יישום ARkit המאפשר למשתמשים לצייר באוויר באמצעות ה-iPhone שלהם כדי למדוד חפצים.

עידן חדש בתולדות הטלפונים הניידים

אולם כל ההדגמות המרשימות כשלעצמן הללו הן רק התחלתו של מה שמסתמן כעידן חדש בתולדות הטלפונים הניידים. מתכנתים רבים נרגשים במיוחד מההדגמות האלו מפני שלפני שאפל בנתה את ה-ARKit לתוך ה-iPhone, יישומים כמו אלה היו באמת קשים לבנייה וכמעט שלא ניתן היה להשתמש בהם בעזרתה של המצלמה הרגילה.

כעת, פשוט באמצעות המצלמה של iPhone וחיישנים המובנים במכשיר, מתכנתים ללא ניסיון נרחב בראיית מחשב או בטכנולוגיות מורכבות אחרות יכולים לייצר, למשל, יישומים שמציעים כלי מדידה מבוססי מציאות מדומה.

ואם ניתן למדוד במדויק את המרחק בין שני אובייקטים, לא קשה לדמיין כיצד יישומים שיבואו בעתיד יוכלו, למשל, לדעת האם רהיט מסוים יוכל להיכנס דרך הדלת לתוך הבית אם לאו, ואם לחשוב בגדול – איך עיר חדשה יכולה להיכנס לשטח נתון.

מכיוון שמדובר בינתיים על יישומים המשתמשים בגרסת בטא של תוכנת ה-iPhone, ייתכן שלא ניתן יהיה עדיין להוריד אותם ולנסות את יכולותיהם, אבל ללא ספק בעתיד הקרוב ספירת בלטות ומתיחת סרטי מדידה ממתכת יישארו הרחק מאחור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים