חברי הקונגרס תמכו בחוק? חברי הקונגרס גם ישלמו עליו

החוק שמאפשר לספקיות אינטרנט למכור מידע על משתמשים ללא אישורם, ממשיך לעורר הדים ● כחלק מהמחאה, החלו קמפיינים לגיוס כספים שמטרתם קניית מידע על חברי הקונגרס שתמכו בחוק - על מנת להפיצו בחינם

שקיפות כולם כולל הכל. אילוסטרציה: digitalista/BigStock

החוק שעבר בקונגרס בשבוע שעבר, ומאפשר לספקיות אינטרנט למכור מידע על משתמשים ללא אישורם, ממשיך לעורר הדים. כחלק מהמחאה, החלו קמפיינים לגיוס כספים שמטרתם קניית מידע על חברי הקונגרס שתמכו בחוק – על מנת להפיצו בחינם.

קמפיין אחד השיג כבר יותר מ-150 אלף דולר בתוך פחות משבוע. כ-10,000 איש תרמו לגיוס שהחל אדם מק'ילייני באתר GoFundMe. לדבריו, הוא מתכנן "להפוך את היוצרות" על כל מי שהצביע בעד החוק.

"אני מתכנן לקנות את היסטוריית הגלישה של המחוקקים, חברי הקונגרס, מנהלים ומשפחותיהם  ולהפוך את המידע לנגיש באתר searchinternethistory.com", אמר.

"כל מה שהם חיפשו או כל אתר שהם ביקרו בו יהיה זמין לכלל". הוא אף מזמין את הגולשים לבחור עם איזה פוליטיקאי להתחיל, כשהראשון ברשימה הוא פול ראיין הרפובליקני, יו"ר בית הנבחרים ומי שהתמודד על ראשות המפלגה במטרה להתמודד על הנשיאות.

קמפיין אחר השיג יותר מ-62 אלף דולר, כשהיעד הסופי הוא חצי מיליון. "מאחר שהקונגרס הפך את הפרטיות למוצר, בואו נתאחד כולם ונקנה את הפרטיות שלהם", אמר היוזם מישה קולינס. "נקנה את המידע על דונלד טראמפ וכל חבר קונגרס שהצביע בעד החלטה".

עם זאת, לפי מספר הערכות, אותן תכניות לא אפשריות מבחינה חוקית. לפי מייסד הבלוג Techdirt blog, "לא ניתן לקנות מידע על חברי קונגרס".

לדבריו, "לא ניתן לקנות מידע על משתמשים, זה לא איך שדברים עובדים". לפי חוקי הטלקום של ארצות הברית, לא ניתן להפיץ ברבים מידע שכזה, אלא תחת תנאים ספציפיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים