גוגל, סמסונג ואפל מגיבות לטענות ויקיליקס אודות תכניות ה-CIA

שלוש הענקיות הגיבו לפרסומים של הארגון, שהכילו כביכול את כל יכולות פריצת הסייבר של סוכנות הביון האמריקנית, וכללו גם לא מעט פגיעויות ואופניי פריצה שסייעו בניצול מכשיריהן לצורכי הסוכנות

ויקיליקס בשטח, כולם במתח

החברות גוגל (Google), סמסונג (Samsung) ואפל (Apple) החליטו להתייחס אל ההדלפות שפרסם ארגון ויקיליקס (WikiLeaks) השבוע, אודות תכניות הסייבר של ה-CIA.

בהודעתו מיום ג' כתב ויקיליקס כי החשיפה, המכונה Year Zero, מציגה את מלוא ההיקף ויכולות הפריצה והסייבר הסמויות העולמיות של ה-CIA, כולל ארסנל נוזקות ועשרות מתקפות יום אפס (zero day) – שם שניתן לבאגים או לבעיות אחרות במוצרי טכנולוגיה שהיצרנית המקורית אינה מודעת להם, ושהיו לה אפס ימים בכדי לתקנם – שמשמשות כאמצעים לחדור למגוון רחב של מוצרי חברות אמריקניות ואירופאיות, כולל ל-iPhone של אפל, למכשירי האנדרואיד של גוגל ול-Windows של מיקרוסופט (Microsoft), ואפילו לטלוויזיות של סמסונג, אשר הופכות בלא יודעין למיקרופונים סמויים.

גוגל ממשיכה לנתח

לנוכח דיווחי ויקיליקס על כך שביכולת ה-CIA לחדור לסמארטפונים הפועלים על מערכה ההפעלה אנדרואיד של גוגל, אמרה הת'ר אדקינס, מנהלת אבטחה ופרטיות מידע בענקית ממאונטיין וויו, ל-BuzzFeed News, בהצהרה שיצאה ביום ד' בערב, כי הביטחון נשאר בראש סדר העדיפויות של החברה. "מאחר שעברנו על המסמכים, אנו בטוחים כי עדכוני אבטחה והגנה גם בכרום וגם באנדרואיד כבר מגוננים על משתמשים רבים ממה שהן לכאורה הפגיעויות האלה", היא אמרה.

"הניתוח שלנו נמצא בעיצומו ואנו ניישם את כל הגנות עתידיות שיידרשו", הבטיחה אדקינס.

סמסונג בודקת בדחיפות

בכל הנוגע לתיאוריית הארגון על הטלוויזיות של סמסונג כמיקרופונים סמויים, הגיבה אתמול (ד') החברה על הפרסומים בהצהרה ל-BuzzFeed News, שבה נכתב כי "הגנה על הפרטיות של הצרכנים ועל ביטחון המכשירים שלנו היא בראש סדר העדיפויות בסמסונג. אנו מודעים לדיווח המדובר ובודקים בדחיפות את העניין".

כזכור, הפרסום של ויקיליקס הגיע לאחר שחשיפת המסמכים של סוכנות הביון "הופצה בקרב האקרים לשעבר של ממשלת ארצות הברית וקבלנים", ואחד מהם הוא שהעביר את הארכיון לידי הארגון חושף השחיתויות. בתגובה להדלפות אמר דובר ה-CIA ל-Fox News: "אנחנו לא נוהגים להגיב על האותנטיות או על תוכן של מסמכי מודיעין כביכול".

אפל מתעקשת על אבטחתם הטובה של מכשיריה

היכולת של סוכנות הביון המרכזית האמריקנית לפרוץ למוצרי אפל הייתה אחד הגילויים שהובלטו במיוחד בדיווחים מיום ג' האחרון. בתגובה פרסמה אפל כבר ביום ג' בלילה הצהרה ובה טענה כי ככל הידוע לה, באגים ופרצות אלו תוקנו או נחסמו.

"אפל מחויבת במיוחד לשמירה על הפרטיות והאבטחה של לקוחותינו. הטכנולוגיה המובנית במכשירי ה-iPhone של היום מייצגת את אבטחת המידע הטובה ביותר הזמינה לצרכנים ואנו פועלים ללא הרף בכדי לשמור זאת כך".

"המוצרים והתוכנות שלנו מתוכננים להביא עדכוני אבטחה במהירות לידי הלקוחות שלנו, כשקרוב ל-80% מהמשתמשים מריצים את הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה שלנו. בעוד שהניתוח הראשוני שלנו מעלה כי חלק גדול מהסוגיות שדלפו היום, תוקנו כבר ב-iOS באחרונה, נמשיך לעבוד כדי לפתור במהירות כל נקודת תורפה שתזוהה. אנחנו תמיד קוראים ללקוחות להוריד את גרסת ה-iOS האחרונה, בכדי לוודא שיש להם את עדכוני האבטחה העדכניים ביותר", כך נכתב בהצהרתה של אפל לתקשורת.

בהתבסס על המסמכים טען ארגון ויקיליקס כי ה-CIA מנצל יכולות לחדור למכשירי iPhone, אשר נחשבים לרוב כבחירה מאובטחת יותר מאשר מכשירי האנדרואיד. הפרטים לגבי אופן הפעולה של פרצות אלו לא נכללו במסמכים, מה שככל הנראה מקשה על אפל לדעת בוודאות מוחלטת האם תיקנה וחסמה את כל הבאגים שדרכם נהגה הסוכנות כנראה לחדור אל המכשירים מבוססי ה-iOS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים