"ארגון שלא ייצור ערך ללקוח – לא ישרוד"

"על ארגונים ליצור ערך ללקוחות, להביא לזמן הגעה אופטימלי לשוק וללמוד איך להשקיע בצורה הטובה ביותר את המשאבים שלהם כדי להשיג תוצאות טובות יותר", אמר גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס

גיא דנציג, המשנה למנכ"ל נס. צילום: שאולי לנדנר

"שלושה מושגים מאוד מרכזיים בארגונים כיום הם יצירת ערך, זמן הגעה לשוק ואיך לעשות יותר בפחות. ארגונים שלא ייצרו ערך ללקוחות, לא יגיעו לזמן הגעה אופטימלי לשוק ולא ילמדו איך להשקיע בצורה הטובה ביותר את המשאבים שלהם כדי להשיג תוצאות טובות יותר – לא ישרדו", כך אמר גיא דנציג, המשנה למנכ"ל נס. לדבריו, "אין ארגון שאלה לא מילים מאוד מרכזיות בו ואין סיטואציה ויום שלא שומעים את זה".

דנציג פתח אירוע של נס, שנערך היום (ה') באולם האירועים דופלקס בהרצליה, בהשתתפות עשרות לקוחות ושותפים של החברה, ואנשי מקצוע. נושא הכנס היה "תכנון ואיחוד דו"חות כספיים – הדור הבא".

לדבריו, "גם אנחנו, בנס, מנסים כל הזמן לחשוב איך אנחנו עושים את זה ועוזרים ללקוחות שלנו ליצור את הערך ללקוחות שלהם – על ידי חדשנות טכנולוגית, חשיבתית ותפיסתית. אחת הדרכים שבהן אנחנו עושים את זה היא באמצעות מפגשים מעין אלה".

"יש צורך במערכות אמינות, מדויקות ומהירות"

אמיר הרמן, מנהל תחום פתרונות הסאפ (SAP) המתקדמים בחטיבת הסאפ של נס, דיבר על החטיבה ועל מערכת ה-BPC של החברה.

הוא ציין כי החטיבה של נס, בניהולו של רפי הופמן, מונה כ-250 מומחים בכל עולמות הסאפ, עם ותק של יותר מ-18 שנות ניסיון, ומאות פרויקטים ולקוחות בכל המגזרים. בין שלל לקוחותיה נמנות מכבי שירותי בריאות, משטרת ישראל, כיל, הראל וכלל ביטוח.

"החטיבה מתמחה בפתרונות למשרדו של סמנכ"ל הכספים – תכנון תקציב, איחוד דו"חות, תחזיות, ניהול סיכונים, מערכות BI ו-BO ועולם האנליטיקה", ציין.

הרמן דיבר על האתגרים בעולם הפיננסי. "המציאות של אנשי הכספים מאוד מורכבת, והולכת ונהיית מורכבת מיום ליום", אמר. "הם צריכים לטפל בכמויות אדירות של מידע ובמהירות, בעולמות גלובליים ודיגיטליים, עליהם לתת תמיד תשובות במהירות, לייצר מערכות נוחות לשימוש ולשמור על עלויות סבירות".

אמיר הרמן, מנהל תחום פתרונות הסאפ המתקדמים בחטיבת הסאפ של נס. צילום: שאולי לנדנר

אמיר הרמן, מנהל תחום פתרונות הסאפ המתקדמים בחטיבת הסאפ של נס. צילום: שאולי לנדנר

"כדי לייצר תרומה משמעותית לארגון, על אנשי הכספים לפעול בצורה פרו-אקטיבית, ולעבור מייעוץ לארגון לשותפות עסקית מלאה", אמר.

לדברי הרמן, "על מנת להתמודד עם כל כך הרבה אתגרים יש צורך במערכות אמינות, מדויקות ומהירות, שיאפשרו להשקיע פחות זמן באיסוף המידע ויותר זמן בניתוחו, להבין את המשמעויות ויציגו נושאים שצריך היה לטפל בהם כבר אתמול".

"SAP BPC היא מערכת אחת שמטפלת במגוון רחב מאוד של נושאים – תכנון תקציב, תחזיות, דו"חות כספיים ובקרה – כל זאת תוך כדי היזון חוזר", הוסיף הרמן.

הוא ציין ש-"בחלק גדול מהארגונים אין מערכות מספיק טובות לטיפול בענייני הכספים. משתמשים עדיין ב-Excel ובמערכות ישנות. Excel הוא לא מערכת ויש איתו לא מעט בעיות – באמינות, בזמינות ובגרסאות מרובות של נתונים. במערכות הישנות יש בעיות בקבלת הנתונים ובשימוש בהם".

"מערכת ה-BPC של סאפ באה לפתור את הבעיות הללו", אמר. "היא מאפשרת להתחבר למקורות הנתונים ולטפל בהם. מדובר בפלטפורמה אחת נוחה, אחודה, זמינה וגמישה. היא ניתנת להתאמה גם מבחינת הארכיטקטורה ונבנתה עבור הצרכים של כל ארגון. היא מתאימה לכל תהליך תכנוני-פיננסי שמעוניינים לבצע. מגוון התהליכים שאנחנו מטפלים בהם עם המערכת הזאת אצל הלקוחות שלנו הוא בלתי נגמר".

הרמן ציין כי ניתן להשתמש במערכת הן On-premise והן בענן הפרטי, ובחלק מהשירותים גם בענן הציבורי, כתוכנה כשירות (SaaS). כמו כן, ניתן באמצעותה לבנות תפריטים התפורים לצרכי הארגון, לייצר סביבת עבודה ייחודית לכל משתמש ולבנות לכל אחד מהם תהליך בהתאם להרשאות שיש לו.

"סאפ השקיעה זמן, מחשבה וכסף רבים בדור החדש של ה-BPC. הדור החדש יושב על S/4 HANA, מה שמאפשר טיפול בכמויות מאוד גדולות של נתונים במהירות שיא", אמר הרמן.

הוא כינה את ה-S/4 HANA "מהפכה של סאפ, מאחר שהיא מייתרת את השינוע של נתונים מהמקור ליעד, כי 'יושבים' על המקור. כל פעולה באה לידי ביטוי במערכת, על מרכיביה השונים, בזמן אמת".

הרמן סיכם ואמר כי "ה-BPC היא מערכת מחוץ לקופסה, שבכל גרסה מוספות לה יכולות מחוץ לקופסה. זוהי מערכת זמינה לשימוש כבר בזמן ההתקנה, ויכולה לעשות את הדברים בזמן אמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים