מנכ"ל סיסקו חשף את פרטי מפגש הפסגה של טראמפ ובכירי עמק הסיליקון

ממפגש עילית ההיי-טק העולמית יצאו הודעות די משמימות לתקשורות, שלא נשאו בשורות גדולות לעולם, ואפילו לא סיפקו סתם רכילות אודות האינטראקציה הכל כך מסקרנת בין הנוכחים ● צ'אק רובינס מפזר מעט את מסך הערפל

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו (Cisco) השתתף במפגש הפסגה שקיים נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, עם בכירי תעשיית הטכנולוגיה בחודש שעבר במגדל טראמפ בניו יורק.

באירוע הדרמטי השתתפו כמעט כל הדמויות הדומיננטיות בעמק הסיליקון, ביניהן מנכ"ל אפל (Apple) טים קוק, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק (Facebook), שריל סנדברג, מנכ"ל אמזון (Amazon) ג'ף בזוס, ואריק שמידט, המכהן כיו"ר גוגל (Google) ותאגיד אלפבית (Alphabet).

רובינס, שלקח חלק בפאנל ה"חדשנות" שערך ה-Business Insider בפורום הכלכלי העולמי (World Economic Forum) בשווייץ, דיווח בפאנל כי במפגש עשו הנוכחים התקדמות בדיון בנושאים שהשקפותיהם אודותיהם שונות לחלוטין, כמו למשל בענייני סחר והגירה. הוא גם הגדיר את הפגישה כ"אינטראקטיבית" ואמר שהיו בה "הרבה צחוקים".

שמים את הדעות הפוליטיות מאחור

"זו הייתה פגישה קונסטרוקטיבית מאוד", סיפר רובינס, "ואני חושב שכל מי שפסעו לתוך החדר שמו מאחוריהם את מה שהיו הדעות הפוליטיות שלהם במהלך הבחירות".

"אפילו בצוות טראמפ – כולם מסתכלים קדימה על איך נעבוד יחד בכדי לפתור את האתגרים, כדי ליצור מקומות עבודה, ולעשות את הדברים שצריכים להיעשות. דנו בסוגיות מס, דנו בסחר, דנו בהגירה, דנו בחדשנות ויזמות, דנו ביצירת מקומות עבודה – וזה היה דיון מאוד מרתק. היה דיאלוג מאוד אינטראקטיבי. זה היה מפגש בונה מאוד.

מנקודת מבט עסקית יצאתי מאוד אופטימי לגבי מה שעלולה הייתה להיות המשמעות של הדברים בעבור עסקים גלובליים. מכיוון שארצות הברית והכלכלה הגלובלית כל כך שלובות זו בזו, לא ניתן להשפיע עליהן בנפרד זו מזו. אז אני חושב שהשינויים שמתבצעים לא יהיו רק טובים בעבור ארצות הברית, אלא גם יהיו טובים בעבור הכלכלה העולמית".

לא לערבב הגירה בהגירה

בכל הנוגע בנושא החשוב של הגירה – חברות רבות בארצות הברית לוקחות חלק בתכנית H1B visa, המאפשרת להם לבקש לגייס  באופן זמני מהגרים שהם בוגרי אקדמיה, במיוחד לתפקידים טכניים ובמקצועות ההנדסה. אלא שטראמפ והתובע הכללי שבחר, ג'ף סשנס, הביעו חששות לגבי חברות שינצלו את התכנית וישתמשו בה לצורך קיצוץ בעלויות. הסיבה לחשש היא העובדה כי מהגרים ששירותיהם נשכרים דורשים לעתים קרובות פחות פיצויים מאשר עמיתיהם האמריקנים.

רובינס אמר גם כי "יש את השליטה בהגירה ואת נושא הגבול, ויש הגירה של בעלי מיומנויות גבוהות. אלו הם שני נושאים שונים, והוא [טראמפ] הסכים עם זה. אני חושב שכשאני מדבר עם מנהיגים של מדינות אחרות ברחבי העולם, כולם מנסים לחשוב מהי אסטרטגיית המיומנויות הגבוהות שלהם. כי כולם נאבקים להביא את העובדים הטובים והמבריקים אל גבולם. כשאתה מסתכל על עמק הסיליקון, אפילו 44% מחברות הסטארט-אפ התחילו על ידי עולים.

ההתמקדות המרכזית של כולנו הייתה על המגוון שבמשך העשור האחרון הביא בדרכים שונות לחשוב כיצד לדרבן חדשנות באופן מעשי. זה מייצר רעיונות חדשים", הסביר וסיכם רובינס את הדברים באופטימיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים