מארק צוקרברג מנסה לפייס את השמרנים

אחרי שבשבוע שעבר נכנסה הרשת החברתית לסחרור קל עקב האשמות להטיה פוליטית, נזעק מנכ"לה לכבות שריפות ומתכונן להיפגש עם מעצבי דעת קהל פוליטיים כדי להחזיר לפייסבוק את התדמית האובייקטיבית שלה

מארק צוקרברג. צילום ארכיון: מתוך יוטיוב

דמיינו שמועות ממקור לא ידוע על "סתימת פיות פוליטית" בצוות פייסבוק (Facebook) הישראלי שעוסק בנושאים החמים של הרשת החברתית.

עכשיו דמיינו את היזם המולטי-מיליארדר בכבודו ובעצמו מזמן כמה אושיות שמזוהות עם הצד הפוליטי הנפגע לפגישה במשרדיו. בישראל זה נשמע אולי תלוש מהמציאות, אבל זה בדיוק מה שעומד להתרחש מחר (ד') בארצות הברית הסוערת סביב מסע הבחירות המתעצם והולך.

מנכ"ל הרשת החברתית, מארק צוקרברג, הזמין קבוצה של מנהיגים שמרנים משפיעים בארצות הברית לפגישה פרטית במטה החברה במנלו פארק, קליפורניה.

הפגישה, שתתקיים לפי הדיווח של ה-CBS News מחר, היא חלק מקמפיין בקרת נזקים של פייסבוק שמגיע שבוע לאחר שאיש סגל אנונימי לשעבר שצוטט ב-Gizmodo, טען כי בקרב חברי צוות "נושאים טרנדיים" (Trending Topics) של פייסבוק יש הטיית דעת כנגד הצגת סיפורים בעלי עמדה שמרנית, גם כאשר מדובר בסיפורים שהיו שיחת היום בפייסבוק.

הרשת החברתית הגיבה להאשמות בטענה כי "לא נמצאו ראיות שטענות האנונימי נכונות", ובכל זאת הפגישה העתידית מרמזת שצוקרברג לא לקח את הדברים בקלות ראש.

הוראות ההפעלה

בין המשתתפים שאישרו הגעה לישיבה ייכללו איש התקשורת גלן בק; המארחת ב-Fox News ודוברת הבית הלבן לשעבר, דנה פרינו; ממייסדי Targeted Victory, זאק מופאט; נשיא American Enterprise Institute, ארתור ברוקס; ובארי בנט, יועץ בכיר בקמפיין של המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות, דונלד טראמפ. החברה לא אישרה האם יהיו גם מוזמנים אחרים או כמה אנשים אמורים להשתתף במפגש.

בניסיון לבלום את המחלוקת פרסמה בסוף השבוע פייסבוק בפומבי, מסמך פנימי המכיל את "הוראות ההפעלה" של הצוות האמון על טיפול בנושאים הטרנדים. המסמך בן 28 העמודים פורש הנחיות כיצד ומתי עובד פייסבוק יכול "לכוונן" את התוצאות של האלגוריתם כדי לקבוע את התוכן של רשימת ה"מגמות".

הצגת המסמך נועדה להבהיר כיצד הבחירות רבות ההשפעה הללו מתבטאות על בסיס יומיומי ברשת, שמתגאה ביותר ממיליארד חברים מכל רחבי העולם, ולכן גם בהשפעתה הרבה על מגוון תחומים ומגמות.

"נושאים טרנדיים נועדו להבליט את השיחות החדשותיות הפופולריות ביותר בפייסבוק. יש לנו הנחיות מחמירות אשר אינן מאפשרות תעדוף של גישה אחת על פני האחרת או דיכוי השקפות פוליטיות", כתב צוקרברג בפוסט שפרסם בפייסבוק.

צוקרברג גם הכין את הבמה למפגש החם של השבוע באותו פוסט וכתב: "בשבועות הקרובים אזמין שמרנים ואנשים מובילים מכל קצוות הקשת הפוליטית לדבר איתי על הדברים ולשתף נקודות מבט שלהם. אני רוצה לנהל שיחה ישירה על עקרונותיה של פייסבוק וכיצד אנו יכולים להקפיד שהפלטפורמה שלנו תישאר פתוחה ככל האפשר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים