האם יינקטו הליכים משפטיים נגד מארק צוקרברג – בגלל אנטישמיות?

שני עורכי דין מגרמניה דורשים מהרשויות לפעול נגד צוקרברג ופייסבוק בטענה להפרה של החוק שאוסר על אנטישמיות ושימוש בסמלים נאציים ● כדוגמה הם מביאים פוסט בו נראה אובמה כיהודי, תחת הכיתוב: "למה הוא לא נמצא במחנה ריכוז?"

מארק צוקרברג. צילום ארכיון: מתוך יוטיוב

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק (Facebook), נמצא בימים אלה במרכזה של פרשה שקשורה באנטישמיות, ושייתכן שהוא יצטרך לשלם בגינה 150 מיליון דולר. שני עורכי דין גרמניים הגישו נגדו תלונה לרשויות במדינה, על אף שלא מדובר באנטישמיות אישית של צוקרברג, שהוא יהודי בעצמו, אלא בדברי שנאה נגד יהודים המובעים ברשת החברתית.

טענתם של עורכי הדין היא שפייסבוק עוברת על החוק הגרמני שאוסר על הבעת אנטישמיות ושימוש בסמלים נאציים.

צ'ן ג'ו-ג'ון, אחד ממגישי התלונה, אמר בראיון ל-VICE ש-"פייסבוק שינתה מאוד את החברה הגרמנית – ולא לטובה. אני רוצה לראות שמערכת החוק הגרמנית תפעל נגד חברה אמריקנית".

לדבריו, יש לו רשימה של יותר מ-300 עמודים ופוסטים בפייסבוק שכוללים צילומים נאציים, כמו גם קריאות לאלימות נגד מהגרים מהמזרח התיכון וצפון אפריקה שהיגרו באחרונה לגרמניה. יצוין שהרשת החברתית הסירה חלק מהצילומים והפוסטים האלה, בעוד שאחרים עדיין באוויר.

באחד הפוסטים הקשורים לתלונה נראה נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, משופם, עם פאות וחובש כיפה, כשלידו כתוב "פרס נובל הציוני", בתוספת כיתוב בגרמנית: "מדוע האיש הזה לא 'יושב' במחנה ריכוז?"

תלונה שנייה נגד פייסבוק בנושא

ג'ו-ג'ון וכריסטיאן סולמק, שותפו להגשת התלונה, הגישו אותה לאחר שהרשויות בגרמניה סירבו להיענות לתלונה קודמת שלהם, שהוגשה בשנה שעברה, בטענה שמדובר בחברה אמריקנית, מעמק הסיליקון.

לדברי ג'ו-ג'ון, המניעים שלהם היו אחרים: "מדובר בהרבה עבודה וזה מקרה בעייתי פוליטית. הם מצאו את הדרך הקלה החוצה ואנחנו לא מתכוונים להשלים עם זה".

יצוין שהתלונה ההיא הוגשה נגד מרטין אוט, האחראי בפייסבוק (מארצות הברית) על צפון, מרכז ומזרח אירופה. משראו שהתובעים מסרבים להגיש את התביעה נגד אוט, הם החליטו "ללכת על הראש" של צוקרברג עצמו.

מהתביעה בגרמניה נמסר כי עורכי הדין שלה בוחנים בימים אלה את הנושא ויחליטו האם להמשיך בהליכים נגד מנכ"ל פייסבוק או לא.

צוקרברג ביקר בחודש שעבר בברלין ואמר כי יש לפייסבוק מדיניות מסודרת בנושא. "אין לדברי שנאה מקום בפייסבוק", ציין. עם זאת, הוא הודה כי "עד לאחרונה, אני לא חושב שעשינו עבודה טובה מספיק בנושא בגרמניה, ואני חושב שנצטרך לשפר זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים