מהו הסכום המטורף שמוציאות החברות על אבטחת המנכ"ל?

מה עדיף להיות, עשיר ומפוחד או עני וחופשי? הסכומים אותם מוציאות החברות על אבטחת ראשי החברות הם כל כך גדולים שקשה שלא לחשוב שחייהם תמיד בסכנה, או שפשוט למישהו יש יותר מדי כסף לבזבז

טים קוק, מנכ"ל אפל

להיות בנעליו של אחד מהמנכ"לים החזקים ביותר שיש בעולם, ובעל המשכורת מהגדולות שנרשמו, נשמע כמו חלומו הרטוב של כל אחד מאיתנו, בטח ובטח כשחייו נשמעים כמו דובדבן אחד גדול בפסגתו של הר קצפת עשיר. ובכן, ככל הנראה זו גם המציאות. זאת אומרת, חוץ מדבר עיקרי אחד – הרבה מאוד אנשים נמצאים שם בחוץ כדי למצוא אותך.

זו המסקנה שעולה ממבט קצר בתקציבי האבטחה של המנכ"לים ברשימת הפורצ'ן 100 (Fortune 100). אצל אפל (Apple) למשל, בזבזו בשנת 2014 כמעט 700 אלף דולר באבטחתו של מנכ"ל החברה, טים קוק. כך על פי דו"חות שהוגשו על ידי החברה לרשות ניירות הערך האמריקני ושנחשפו על ידי הבלוג Patently Apple. עוד חושף הדו"ח את תוכנית הפנסיה של קוק על סך של 15.6 אלף דולר, פרמיית ביטוח החיים שלו על סך 2.5 אלף דולר, והוצאות החופשה שלו על סך 57 אלף דולר.

ובעוד שאולי זה נראה הרבה כסף, זה למעשה די מחוויר ביחס לתקציבי האבטחה של מנכ"ל אורקל (Oracle) דאז, לארי אליסון, ומנכ"ל אמזון (Amazon), ג'ף בזוס, כאשר כל אחת מחברות אלה, בזבזו כ-1.5 ו-1.6 מיליון דולר בהתאמה על אבטחת המנכ"ל. כך על פי דו"ח של Equilar.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים