פרשת הג'אווה: הממשל האמריקני מצדד באורקל ומבקש לדחות את ערעור גוגל

הממשל האמריקני סבור שלאורקל יש זכויות בג'אווה ● גוגל ערערה על החלטת ערכאה נמוכה יותר, שפסקה כי היא הפרה זכויות יוצרים בכך שהשתמשה בשפת התכנות במערכות אנדרואיד

לראשונה כנס בישראל. גוגל

בממשל האמריקני סבורים שאורקל (Oracle) אכן מחזיקה בזכויות יוצרים על שפת ג'אווה (Java) ובמסמך שהגישו נציגיו אתמול (ג') לבית המשפט העליון של ארצות הברית הם ביקשו לדחות על הסף את הערעור שהגישה גוגל (Google) על פסק הדין, שמחייב אותה לשלם לאורקל דמי רישוי על השימוש שהיא עושה בשפת התכנות באנדרואיד (Android). הדיונים המשפטיים בנושא נחשבים לבעלי השלכות רחבות על כלל תעשיית התוכנה בארצות הברית.

בשנה שעברה קיבל בית המשפט הפדרלי לערעורים את עמדתה של אורקל וקבע כי היא אכן מחזיקה בזכויות יוצרים על חלקים מג'אווה – שפת תכנות שנעשה בה שימוש נרחב באינטרנט. בית המשפט דחה את עמדתה של גוגל, שטענה כי היא רשאית לעשות שימוש חופשי בשפה זו באנדרואיד, מבלי לשלם דמי רישוי.

גוגל ערערה על פסק הדין לבית המשפט העליון של ארצות הברית וההרכב, אשר מונה תשעה שופטים, הורה בינואר האחרון לממשל אובמה להגיש את עמדתו בשאלה האם על בית המשפט לדון בערעור, שכן, על פי בית המשפט, לממשל הפדרלי ענין רב בסוגיה. העניין של הממשל הוסבר, בין השאר, בכך שרשות הסחר הפדרלית (FTC) נדרשת לוודא שהתחרות החופשית אינה נפגעת כתוצאה מכך שחברה מסוימת מחזיקה בזכויות על שפת תכנות.

לטענת גוגל, ניצחון של אורקל יהיה בבחינת "מכה אנושה" לחדשנות, מפני שמפתחי תוכנה לא יוכלו להתבסס זה על עבודתו של זה, בעוד שבאורקל טוענים כי הגנה יעילה על זכויות יוצרים היא המפתח לחדשנות בעולם התוכנה.

על פי המסמך שהגיש אתמול הפרקליט הראשי של הממשל, דונלד ורילי, לבית המשפט, אין בסיס לעמדתה של גוגל אשר טוענת כי לא ניתן להגן בזכויות יוצרים על קוד תוכנה, ומשום כך על בית המשפט העליון לדחות את הערעור על הסף. בשאר הטענות של גוגל, אשר מתייחסות להשפעה שתהיה לאכיפת הזכויות של אורקל על כלל תעשיית התוכנה, יכול לדון, על פי ורילי, בית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו, במסגרת ההליכים המתמשכים בסוגיה של "שימוש הוגן", ואין צורך בדיון נוסף בנושא בבית המשפט העליון.

לעמדת הפרקליט הראשי של הממשל נודעת השפעה רבה בבית העליון, ולעתים קרובות הוא מכונה "השופט העשירי" בהרכב. ההחלטה של בית המשפט אמורה להינתן לקראת סוף חודש יוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים