מארק הרד, אורקל: "בתוך חצי שנה, כמעט כל מוצרינו יוצעו כשירות בענן"

כבר כיום, 65% מהתוכנה של אורקל זמינה באופן זה - ציין הרד, מנכ"ל משותף בחברה ● אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת האפליקציות באורקל ישראל, מסר כי מכירות הענן של הסניף המקומי נמצאות בעלייה והחברה מגייסת עובדים בתחום

מארק הרד, מנכ"ל משותף באורקל. צילום: פלי הנמר

עד אוקטובר, מועד הכנס השנתי שלה, אורקל (Oracle) תציע 95% ממוצריה כשירות בענן – כך אמר מארק הרד, מנכ"ל משותף של ענקית היישומים ובסיסי הנתונים.

בראיונות לעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית ציין הרד כי כבר כיום, 65% מהתוכנה של אורקל זמינה כשירות בענן. לדבריו, "קצב ההיצע שלנו בפלטפורמה זו מדהים".

הדברים תואמים לאלה של לארי אליסון, מייסד החברה וכיום כ-CTO שלה, שאמר לא מכבר כי "אורקל תמכור ב-2015 יותר מערכות תוכנה כשירות (SaaS) ופלטפורמה כשירות (PaaS) מאשר Salesforce". אליסון ציין אז כי הכנסות החברה בענן ברבעון שהסתיים בפברואר השנה גדלו ביותר מ-30% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

כיום מניבים שירותי הענן של אורקל 5% מהכנסות החברה בלבד. אנליסטים ציינו כי המניע שלה למעבר המסיבי לענן לא נובע מתחרות עם יריבתה בעולם היישומים, סאפ (SAP), אלא מהמתחרה השנואה שלה מהעבר, מיקרוסופט (Microsoft), שערכה שינויים מפליגים והשקיעה מיליארדים בתשתיות הדטה סנטר שלה, על מנת להציע את שירותיה בענן. כמו מיקרוסופט, אורקל רואה כיצד עסקי התוכנה שלה במודל המסורתי, כרישוי, קטנים עם הופעתם של מתחרים חדשים, שמציעים תמחור אטרקטיבי יותר

המהלך משקף את הצמיחה הכללית של שירותי הענן

היעד של אורקל להפוך לספקית מובילה של שירותי תוכנה כשירות לענן משקף את הצמיחה הגדולה שחוותה תעשייה זו בתוך שנים ספורות בלבד. סקר שפרסם בפברואר האחרון IDG Enterprise, מוציא לאור של מגזינים מקצועיים בתחום המחשוב, העלה כי 69% מהעסקים עושים שימוש ביישום מבוסס ענן אחד לפחות.

בראיון למגזין Business Today ההודי אמר שון פרייס, סגן נשיא בכיר באורקל, כי היעד שלה הוא להגיע להכנסות של 2.5 מיליארד דולר מהתחום. פרייס, שהגיע לאורקל לפני חצי שנה לאחר קריירה רבת שנים בסאפ, ציין כי ניסיונו יאפשר לאורקל לראות את שירותי הענן מזווית שונה מזו שהתרגלה אליה עד עתה. כך, אמר, "עסקים בשוק התוכנה כשירות נוטים להתייחס לשירותי ענן כמו אל שירות או מוצר של תשתית. אולם, מה שאף אחד לא עושה זה לקחת 400 אלף לקוחות שרגילים לעבוד באתר שלהם, לשדרג אותם כיחידת עבודה אחת לענן שיספק תוכנה כשירות ואז להרחיב אותם לפלטפורמה כשירות. זאת מאחר שלמען האמת, יש דברים שעבורם אין קיצור דרך".

אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת האפליקציות באורקל ישראל. צילום: ניב קנטור

אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת האפליקציות באורקל ישראל. צילום: ניב קנטור

לדברי פרייס, "חלק מהתפתחות זו נובע מכך שהענן סלל את דרכו לכל שוק ושוק. הצלחת האינטגרציה של הטכנולוגיה החדשה יחסית כבר הביאה לכך שאורקל מעניקה שירות ל-70 מיליון מנויי ענן ומנהלת 29 מיליארד עסקות ענן".

אורקל ישראל מגייסת עובדים

אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת האפליקציות באורקל ישראל, אמר לאנשים ומחשבים כי "קצב המכירות של אפליקציות בענן של החברה בארץ עולה במהירות והאגף מגייס עובדים כדי לעמוד בביקוש. במקביל, גם קהילת השותפים העסקיים של אורקל מגייסת אנשים לצורך זה".

לדבריו, "בחודשים האחרונים חלה האצה בקצב העסקות לאפליקציות בענן שלנו בקרב ארגונים מובילים כגון בזק בינלאומי, נובה, אלקטרה מוצרי צריכה, מלנוקס וסינרון. השוק הישראלי, כמו השוק העולמי, התחיל להפנים שאורקל הופכת לחברת ענן. אנחנו חברת הענן היחידה בעולם שמביאה ללקוח כיסוי מלא לצרכיו העסקיים בכל הרבדים: חוויית לקוח, ERP, ניהול משאבי אנוש, תכנון תקציב ארגוני, שיווק דיגיטלי, eCommerce ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים