נילי דוידוביץ', דעת: "הנגשת אתרים היא מוסרית וכלכלית"

"צריך להסתכל עליה לא כעול אלא כעל אמצעי להגדיל את מספר הלקוחות ואת המכירות", אמרה דוידוביץ', מנכ"לית החברה

נילי דוידוביץ', מנכ"לית דעת

"הנגשת אתרים היא דבר מוסרי, חברתי, כלכלי ומחויב על פי החוק. צריך להסתכל על זה לא כעול אלא כעל אמצעי להגדיל את מספר הלקוחות ואת המכירות", כך אמרה נילי דוידוביץ', מנכ"לית דעת.

דוידוביץ' דיברה בכנס Real eCommerce 2015 שנערך באחרונה ב-yes Planet בראשון לציון, בהפקת אנשים ומחשבים.

היא הקדישה את דבריה לצורך בנגישות של אתרים לאנשים עם מוגבלויות וציינה כי "40% מהם לא יכולים לקנות באינטרנט הרגיל ובין 10% ל-15% נוספים מתקשים לעשות זאת".

מה זה הנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות?, שאלה דוידוביץ' והשיבה: "מדובר בשינוי גדלים של פונטים, נראות, צבעים, פונקציונאליות ועוד. איך עושים את זה? יש הנגשה ידנית – נכנסים ומתחילים לקודד, לשנות תמונות, תוכן, נראות ופונקציונאליות, ומתקנים באגים. יש גם הנגשה אוטומטית, שמתאימה יותר לאתרים בינוניים וגדולים".

היא ציינה כי "דעת מציעה פתרון User first, שמאפשר הנגשה אוטומטית כשירות ענן. אנחנו אומרים לארגונים: אתם תמשיכו לעשות את מה שאתם עושים הכי טוב – השיווק והמכירה, בלי שום שינוי, ואנחנו נבצע את ההנגשה".

"קיים חוסר במידע על לקוחות"

אורי לביא, סמנכ"ל מכירות בכיר ב-Dynamic Yield, ציין כי "75% מהלקוחות לא יעשו שום דבר בעל ערך באתר המסחר המקוון. 5% מהלקוחות הם אלה שעושים את עיקר הדברים. 86% מעריכים חוויה מותאמת אישית כשהיא נעשית נכון – לא לתת ללקוח להרגיש כאילו מדובר באח הגדול ולתת לו ערך".

הוא אמר כי החברה עוסקת בין השאר בפרסונליזציה וסגמנטציה. "פרסונליזציה דורשת כוח אדם איכותי, אנשי שיווק שמבינים את זה ושיודעים לקשר בין המערכות", אמר לביא. "כיום יש עשרות מערכות שלא מדברות האחת עם השנייה".

אורי לביא, סמנכ"ל מכירות בכיר ב-Dynamic Yield

אורי לביא, סמנכ"ל מכירות בכיר ב-Dynamic Yield

"כמו כן, קיים חוסר במידע על לקוחות", הוסיף. "צריך לאסוף את המידע ולראות איך הופכים אותו לדבר שמאפשר להניע את הלקוח לפעולה. כשעושים פרסונליזציה, צריך לקחת בחשבון גם עד כמה הלקוח סומך על המותג. מדובר במשתנה קריטי".

פרט מעניין אותו ציין לביא הוא שהסיכויים שאנשים שנכנסים לאתרי eCommerce ממחשבי Mac יבצעו רכישה גבוה יותר מאשר אלה שנכנסים אליהם ממחשבים מבוססי Windows.

איך מבצעים המרה לרכישה?

עילי אבני, מנכ"ל WebScience, אמר כי "יש שלושה שלבים בתהליך ההמרה לרכישה: Best practices, התנהגות צרכנים וקולם של הצרכנים. השניים האחרונים הם בעלי פוטנציאל משמעותי אבל דורשים הרבה יותר זמן ואנרגיה".

לכן, הוא בחר להתמקד בדבריו בשלב הראשון. "כל אחד יכול להעלות רעיונות איך אפשר לשפר את האתר של הארגון שלו ודרושה לכך רק דקה", אמר אבני.

עיליי אבני, מנכ"ל Websceince

עיליי אבני, מנכ"ל Websceince

אבני הציג את פתרון VWO, ש-Webscience משמשת כנציגה הבלעדית שלו בישראל. הוא ציין כי באמצעות הכלי ניתן לשפר את יחס ההמרה כך שיהיו לו יותר מכירות ולידים כבר אחרי חודש. לדבריו, מדובר בפתרון קל ופשוט שיפור ממוצע של עד 50% בהמרה. ניתן להשתמש בכלי בשימוש עצמאי או בעזרת מומחה מטעם החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים