ד"ר מוריה לוי, מנכ"לית ROM Knowledgeware: "משחוק זה עניין רציני"

"משחוק נכון בארגון מאפשר להשיג מטרות משמעותיות, כגון: שיפור תהליכים ארגוניים, ביצועי עובדים ואפילו למידה ארגונית ושיתוף ידע", אמרה ד"ר לוי

21/01/2015 17:36
ד"ר מוריה לוי, מנכ"לית ROM Knowledgeware

"באמצעות משחוק (Gamificatiom) נכון בארגון ניתן להשיג מטרות משמעותיות, כגון: שיפור תהליכים ארגוניים, ביצועי עובדים ואפילו למידה ארגונית ושיתוף ידע", כך אמרה ד"ר מוריה לוי, מנכ"לית ROM Knowledgeware.

ד"ר לוי דיברה במפגש של פורום ניהול הידע KMI מבית אנשים ומחשבים, אותו היא הנחתה. המפגש נערך אתמול (ג') ב-yes Planet בראשון לציון.

"אתגר משחוק נסב סביב התחושות בעת המשחק", הסבירה ד"ר לוי. "המשחק חייב להיות מורכב מכיף, הנעה לפעולה, תחושת יחד (Togetherness) ו- Engagement. ד"ר לוי הדגישה בדבריה כי "אין מילה עברית המתארת את מכלול התחושות שיש ב-Engagement. המילה 'מעורבות' לא חזקה מספיק".

"אתגר, רף גבוה אך בר השגה, הוא כלי חשוב בדרך להשגת היעד של משחוק מוצלח", ציינה. "אל האתגר מצטרפות תשע נקודות קריטיות, שכל משחק חייב להכיל חלק מהן, אבל לא את כולן: מדרג הצלחות, חידוש, מתח, התרגשות, יכולת התקדמות ותחושות של הישג, סיפוק, שותפות ושייכות, וכן התמכרות ותגמול".

היא סיימה את הרצאתה עם מספר דוגמאות למשחוקים ארגוניים: תחרות בחירת שם לפרויקט, חדשנות, רמזים, תחרויות שימוש בין קבוצות בעבודה ותחרויות בסגנון מצאו את המטמון באתר או באפליקציה. ד"ר לוי הדגישה כי "חשוב להיות סבלניים. גם בארגונים שמרניים ניתן לשלב וכשזה מתחיל להצליח – זה מדבק".

"המשחוק יכול להגדיל את ביצועי העובדים"

"ניתן להגדיל ביצועי עובדים ולמידה ארגוניים על ידי שיתוף ידע באמצעות משחוק", הסביר גל רימון, מנכ"ל Game Effective. הוא הרצה במפגש על שיפור תהליכים ארגוניים, ביצועי עובדים, למידה ארגונית ושיתוף ידע באמצעות משחוק.

גל רימון, מנכ"ל Game Effective. צילום: קובי קנטור

גל רימון, מנכ"ל Game Effective. צילום: קובי קנטור

"יש הבדל גדול בין הדורות האחרונים", פירט. "דור ה-X, אותו גל דמוגרפי של מי שנולדו החל מהשנים הראשונות של שנות ה-60 ועד לסוף שנות ה-70, שואף להתקדם. דור ה-Y , אנשים שנולדו במהלך שנות ה-80 ושנות ה-90, מסתכל לרוחב". הוא הוסיף כי "בימינו כולם משחקים. החידוש הוא שיש חזרה טכנולוגית לפתרונות פשוטים, למשחקים שפעם היו נחשבים מאוד דלים בנראות שלהם".

רימון הסביר כי "משחוק נכון בארגון חייב לכלול הצגת מטרות מראש ובצידם מדידה ושיפור. המטרות יושגו על ידי שילוב אלמנטים של הכרה, תחרות אל מול האחרים בצורה שלא תייאש את הרוב ויכולת להתמחות".

לסיום אמר רימון כי "Game Effective מאמינה בייעוץ ללקוח ולא בתהליך. ההתמחות שלנו היא לייצר תהליך למידה אבל לא לייצר את התכנים עצמם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים