Smile Clock: זה לא יפסק אם לא תחייך

בוקר, השעון מצלצל, אתם צריכים לקום וזה לא נעים בכלל, אין סיכוי שחיוך יצא מהסיפור הזה ● אבל מה יקרה עם רק חיוך יצליח להפסיק את השעון המעורר המעצבן הזה? נעים מאוד להכיר: Smile Clock

לחייך על הבוקר.Smile Clock

נתחיל בשאלה אישית: איך אתם קמים בבוקר?, האם הילדים הם אלו שמעירים אתכם כשהם קמים כדי ללכת לגן או לבית הספר? האם אתם סומכים על בן או בת הזוג? ומה אתם עושים אם אתם לבד בבית, או שזו האחריות שלכם להעיר את כולם כדי התחיל בהכנות לקראת יום הלימודים ו/או יום העבודה ו/או כל סיבה אחרת?

ברשותכם,  אמשיך בחקירה: וכשאתם קמים, זה קשה לכם או שאתם מאלה שקופצים ישירות מהמיטה ואתם כבר ערים? והכי חשוב, אתם מתעוררים ואתם מרגישים שלעזאזל מי צריך את זה או שאתם שמחים לתחילתו של יום? אני בטוח שרבים מביניכם מושיטים את היד לשעון המעורר שלהם, הפיזי או הדיגיטלי, ופשוט חובטים בכפתור המתאים כדי לחטוף עוד כמה דקות שינה ונפטרים מהם בקלילות. וחיוך? רק בסרטים ורק באגדות, אלא אם עברתם ליחלה נפלא או חלמתם עד הרגע האחרון חלום ממש מתוק.

אבל עם אפליקציה ישראלית חדשה בשם Smile Clock, שפותחה בידי חנן רופא חיים, לא תהיה לכם ברירה. אם תשתמשו בה בתור השעון המעורר האנדרואידי שלכם (גרסת iOS בתכנון, אם הבנתי נכון), לא תוכלו אלא לדחות את הגורל בעוד כמה דקות, כי הדרך היחידה שלכם להפסיק את השעון לחלוטין תהיה… להביט אל מסך השעון ולחייך. אנחנו נשבעים!  כן, לחייך את החיוך הראשון של הבוקר, ואולי זה יעשה לכם טוב על הנשמה.

Smile Clock עובדת בצורה הבאה: ברגע שהשעון המעורר מתחיל לצלצל האפליקציה מנסה לאתר את הפרצוף של המשתמש. ברגע שהיא מזהה שיש מולה פרצוף, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת של זיהוי תווי פנים, Smile Clock מתמקדת על פני המשתמש ומזהה את הבעת הפנים שלו. אם הבעת הפנים מתאימה, כלומר חייכנית, היא מפסיקה לנג'ס.

ההפעלה הראשונית פשוטה מאוד, קובעים שם משתמש, בוחרים את המוזיקה להתעוררות, מגדירים את 'זמן השינה הקלה' (Snooze) שזה בעצם הפעם הבאה שהשעון המעורר יחזור לפעולה כדי לנסות להעיר אתכם שוב, ואז מצטלמים. שמים את הפרוף מול המסך לפי ההוראות של האפליקציה, וזהו זה.

Smile Clock לא מגיעה עם מאגר צלצולים משל עצמה, וחבל. היא גם לא מזהה את שלל הצלצולים ששומרים בטלפון כברירת מחדל לבחירה עבור הפעילויות השונות שלו. היא אמנם מאפשרת לחפש קבצי מוזיקה בכל תיקייה אפשרית, לאחר שלוחצים על Browse במסך קביעת הצלצול, אבל אם שירים וקטעים מוזיקליים אחרים ששמורים במכשיר או בכרטיס הזיכרון, תצטרכו להשתמש במשהו ששיך לאפליקציה אחרת. אני מקווה שבגרסה הבאה יוסיף לה בעל הבית משהו משל עצמה.

הממשק של האפליקציה צבעוני, צעיר ולא מתחייב, וכאמור, לאחר שקובעים אתראה, וזמנה מגיע, הדרך היחידה להפסיק את האתראה באמת, אם בוחרים שלא ללחוץ על הכפתור Snooze, היא להביט למצלמה ולחייך.

וכאן מגלים משהו ייחודי לאפליקציה הזו: אם כבר מצלמים חיוכים, אז לא לשמור אותם? ברור שכן, ישר לגלריה עם תאריך ושעה, ועם אפשרות לשתף עם כל העולם והחברים. תרשו לי לומר שהשימוש באפשרות הזו הוא עניין של טעם וריח. אני די בטוח שיש הרבה מאוד אנשים שלא ממש רוצים שאחרים, אפילו החברים הכי טובים, יידעו איך הם נראים ממש על הבוקר, אפילו אם הם מחייכים חיוך אמיתי או מזויף.

Smile Clock כמובן אינה יכולה למנוע מכם לחזור למיטה אחרי שקיימתם וחייכתם אליה, אבל אם כבר התאמצתם וחייכתם, מה, לא תקומו? הבעיה היחידה היא שאני לא ממש זוכר מתי קמתי בבוקר ורציתי לחייך, ההפך אולי, אז איך בדיוק אני אצליח להתמודד עם האפליקציה הזו לאורך זמן? אולי היא תשנה אותי?

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים