מזל טוב: פיירפוקס חוגג עשור

הדפדפן מבית מוזילה הושק ב-23 בספטמבר 2002 על ידי מתכנתי נטסקייפ - שכשל בתחרות מול אינטרנט אקספלורר ● פיירפוקס היה הדפדפן הראשון שתמך בתוספים שונים, וכיום הוא הדפדפן המוביל היחיד שנכתב בקוד פתוח "אמיתי" ● עם זאת, במהלך השנים ירד פיירפוקס מגדולתו למקום השלישי בשוק הדפדפנים

הקץ לבדידות. מוזילה

פיירפוקס (Firefox), הדפדפן של ארגון מוזילה (Mozilla) חגג השבוע 10 שנים ליום בו הושק בראשונה – 23 בספטמבר 2002. בתאריך זה שוחררה גרסה 0.1 של הפניקס (Phoenix), הצאצא הראשון של פרויקט מוזילה, שהוקם על ידי קבוצה של מתכנתי נטסקייפ (Netscape). המתכנתים הללו בעצם החליפו את הדפדפן, שנפח את נשמתו מאחר שלא הצליח להתחרות מול אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft), בדפדפן החדש.

גרסה 1.0 של פיירפוקס עצמו הושקה ב-2004 והפכה אותו לדפדפן הראשון שתומך בתוספים שונים. כיום יש כבר פיירפוקס 15.0, והדפדפן מבית מוזילה הוא הדפדפן המוביל היחיד שנכתב בקוד פתוח "אמיתי". למעשה, יותר מ-40% מהקוד שלו נכתב בידי מתנדבים שתורמים את זמנם חינם אין כסף. יצוין שבאחרונה ציין ארגון מוזילה אבן דרך נוספת כשציין הורדה של יותר משלושה מיליארד תוספים עבור הדפדפן.

פיירפוקס זמין כיום, מעבר למחשב האישי, גם לטלפונים חכמים ולטאבלטים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google), במשך שנים הוא נחשב לחלופה האמיתית היחידה לאקספלורר, אולם עם הזמן, הוא איבד מעט מכוחו. כיום הוא נחשב לדפדפן השלישי בגודלו בשוק, אחרי אקספלורר וכרום (Chrome). לפי הדיווח האחרון של NetMarketShare, הנתח של אקספלורר עומד על 53.9% מהשוק, כרום מגיע ל-20.2% ופיירפוקס – ל-18.9%. בשיאו הגיע הדפדפן מבית מוזילה ליותר מרבע מהשוק עם יותר מחצי מיליארד משתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים