ארצות הברית: הפרקליטים של סמסונג ואפל השמיעו את נאומי הפתיחה במשפט בין החברות

הנאומים נישאו עם פתיחת המשפט שמנהלות החברות בחשד שסמסונג הפירה את זכויות היוצרים של אפל ● בנאום שנשא הפרקליט של סמסונג הוא טען, כי מוצרי החברה אינם העתקה של מוצרי אפל, אלא מייצגים תחרות בריאה ● זאת בניגוד לטענות של אפל, שמאשימה את סמסונג בהעתקה של תפקודים דוגמת גלילה בהינף אצבע וריבוי נגיעות, תוך הפרה של זכויותיה בפטנטים

הפרקליטים של סמסונג (Samsung) ואפל (Apple),שבימים אלה החל משפט ביניהן בארצות הברית על הפרת זכויות יוצרים, השמיעו אתמול (ג') את נאומי הפתיחה שלהם.

בנאום שנשא הפרקליט של סמסונג הוא טען, כי מוצרי החברה אינם העתקה של מוצרי אפל, אלא מייצגים תחרות בריאה, ברוח האמריקנית הקלאסית, שמנהלת החברה מדרום קוריאה. זאת בניגוד לטענות של אפל, שמאשימה את סמסונג בהעתקה של תפקודים דוגמת גלילה בהינף אצבע וריבוי נגיעות, תוך הפרה של זכויותיה בפטנטים.

על כף המאזניים מוטל משקל רב: מבחינתה של אפל, הפסד במשפט עלול למוטט את האסטרטגיה המשפטית הבינלאומית שלה, שבאמצעותה היא מנסה להילחם בבתי משפט במדינות רבות מול המכשירים המתחרים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android). סמסונג, לעומתה, מסתכנת בהוצאת צווים שיאסרו על שיווק מכשירי גלאקסי (Galaxy) המצליחים מתוצרתה – טלפונים חכמים ומחשבי לוח – ברבות ממדינות העולם.

הפרקליט של אפל, הרולד מק'אלהיני, טען שממסמכים פנימיים של סמסונג עצמה עולה, כי החברה בחרה במודע ובמכוון להעתיק את מכשירי iPhone. הפרקליט של סמסונג, צ'רלס ורהובן, טען שמדובר במסמכים שגרתיים, שמופקים בכל חברה שנוהגת לנתח את המוצרים של מתחרותיה. "קוראים לזה תחרות", טען ורהובן. "זה מה שעושים באמריקה".

שתי ענקיות האלקטרוניקה, שמוכרות ביחד יותר ממחצית מהטלפונים החכמים שנמכרים ברחבי העולם, מנהלות קרבות משפטיים במדינות רבות, במסגרת המערכה על השוק של המכשירים הניידים – אחד השווקים הלוהטים ביותר בעולם כיום.

אתמול המה האולם של בית המשפט הפדרלי בסן חוזה שבקליפורניה, בו נאספו עיתונאים ופרקליטים. מחוסר מקום נאלצו חלק מהם להצטופף באולם סמוך, שבו שודרו הדיונים בווידיאו. שתי החברות הציגו שקפים שתיארו מכשירים מדגמים שונים, תכתובות פנימיות שנוהלו בדואר האלקטרוני וידיעות חדשותיות שהוכיחו לכאורה את טיעוניהן.

מק'אלהיני הציג, למשל, מכשירים של סמסונג מהשנים 2006 ו-2010 וטען שהשאלה העיקרית העומדת למשפט היא כיצד עברה סמסונג "ממכשירים כאלה למכשירים כאלה". הוא אמר ש-"על אף שאפל היא חברה כה מצליחה, היא חייבת להגן על זכויותיה כשמישהו מנסה לגנוב את הקניין הרוחני שלה. מעצבים אינם צוחקים כשמישהו גונב את העיצובים שלהם".

ורהובן טען מצידו שהעיצוב המינימליסטי היה כבר קיים כשאפל הציגה את מכשירי ה-iPhone. "סמסונג אינה מעתיקנית, היא לא חברה אלמונית שהגיעה משום מקום והחלה לייצר חיקויים", טען.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים