אירופה: אינטל הגישה ערעור על קנס בסכום של יותר ממיליארד יורו

החברה טוענת שהרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי נסמכה על ראיות "לקויות מיסודן" ועל הערכות סובייקטיביות כדי לבסס את האישומים נגדה לפיהם ניסתה לדחוק את רגליה של AMD מהשוק ● האישום מבוסס על ההחזרים שאינטל העניקה ליצרניות מחשבים, ובהן HP, דל ולנובו, בתקופה שנחקרה

הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי נסמכה על ראיות "לקויות מיסודן" ועל הערכות סובייקטיביות כדי לבסס את האישומים נגד אינטל (Intel) – כך טענו אתמול (ג') הפרקליטים של ענקית השבבים בבית המשפט, בערעור על הקנס שהוטל על החברה בסך של 1.06 מיליארד יורו.

הקנס הוטל על אינטל לפני שלוש שנים, בתום חקירה בת שמונה שנים שנסבה סביב הניסיונות של החברה לדחוק מהשוק את רגליה של המתחרה, AMD. סכום הקנס שהוטל על אינטל מייצג שיעור של 4.15% מהמחזור שלה ב-2008, בהשוואה לקנס בשיעור מרבי של 10% שנקבע בחוק. גם כך היה זה הקנס הגבוה ביותר שהוטל אי פעם על חברה כלשהי.

הרכב של חמישה שופטים בבית המשפט הכללי של לוקסמבורג, הערכאה השנייה בגובהה באירופה, ישמע במשך ארבעה ימי דיונים את הטיעונים של פרקליטי אינטל ושל הרשויות באירופה.

לדברי ניקולס גרין, פרקליט מטעם אינטל, "איכות הראיות לקויה מיסודה, הניתוח פגום לחלוטין וכל התיק מבוסס על הערכות סובייקטיביות של לקוחות".

האישום מבוסס על ההחזרים שאינטל העניקה ליצרניות מחשבים, ובהן HP, דל (Dell) ולנובו (Lenovo), בתקופה שנחקרה. ניקול קהן, פרקליט של הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי, אמר לשופטים ש-"החזרים אלה נועדו לכבול את הלקוחות ולהציב את המתחרות בעמדת נחיתות".

עמדתה של אינטל זכתה לגיבוי מהאומבודסמן של הנציבות האירופית, שמתח ביקורת על שגיאות פרוצדורליות ו-"ניהול לקוי" של החקירה נגד החברה. בדו"ח שפרסם כחמישה חודשים לאחר ההודעה על הקנס ציין האומבודסמן, בין השאר, כי פגישה עם אנשי דל לא תועדה כנדרש.

באיגוד הצרכנים הצרפתי Que choisir תומכים, לעומת זאת, בעמדת הממונה על ההגבלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים