מוזילה: "האפשרות להשתמש באקספלורר בלבד בחלונות עבור מעבדי ARM – חזרה לימים האפלים"

ההחלטה של מיקרוסופט לאפשר בסביבת שולחן העבודה של Windows RT שימוש אך ורק באקספלורר 10 מחזירה את השוק לימים שבהם היא דחקה את נטסקייפ מחלונות - מה שסייע בגוויעתה, אמר היועץ המשפטי של מוזילה, הבעלים של פיירפוקס ● לדבריו, "מיקרוסופט מאפשרת לאקספלורר בלבד לבצע פעולות מתקדמות כדפדפן מודרני, ולמעשה מרחיקה מהפלטפורמה ביעילות את הדפדפנים האחרים" ● לעומת זאת, גוגל והאנליסטים לא מתרגשים מהמהלך

"מערכת חלונות עבור מעבדי ARM, כפי שהיא מתוכננת עכשיו, מגבילה את אפשרויות הבחירה של המשתמש, מקטינה את התחרותיות ומצננת את החדשנות. היא מאפשרת לאינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) בלבד לבצע פעולות מתקדמות כדפדפן מודרני, ולמעשה מרחיקה מהפלטפורמה ביעילות את הדפדפנים האחרים", כך על פי הארווי אנדרסון, היועץ המשפטי של ארגון מוזילה (Mozilla), הבעלים של פיירפוקס (Firefox), אחד המתחרים של הדפדפן הוותיק מבית מיקרוסופט (Microsoft).

אנדרסון כינה את המהלך בפוסט שפרסם בבלוג של מוזילה "חזרה לימים האפלים", הימים בהם דחפה מיקרוסופט בכוח את רגליו של הדפדפן נטסקייפ (Netscape) אל מחוץ לחלונות, בכך ששילבה בחלונות, בחינם וכברירת מחדל, את אינטרנט אקספלורר בגרסאות 3 ומאוחר יותר 4. לעומת זאת, נטסקייפ עלה כסף. המהלך סייע לגוויעתו של הדפדפן המתחרה.

על פי החלטת מיקרוסופט, לא יתאפשר בסביבת שולחן העבודה של Windows RT, הגרסה של חלונות 8 (Windows 8) עבור מעבדי ARM, שימוש בדפדפנים אחרים, אלא רק בגרסה 10 של הדפדפן שלה עצמה, אינטרנט אקספלורר. הענקית מרדמונד נימקה את החלטתה בהתאמות טכניות ובכך שיש לתפור במדויק את פעילות התוכנות בהן משתמשים בסביבה הקלאסית של חלונות עבור מעבדי ARM.

המהלך הוביל לתביעת ענק שהוגשה נגד מיקרוסופט באירופה. התביעה הסתיימה בהסכם שלפיו עם ההתקנה של חלונות, מוצגים בפני המשתמש כל חמשת הדפדפנים המובילים בשוק, כמו גם שמונה דפדפנים נוספים (בדף אחר), והוא צריך לבחור איזה מהם להתקין כברירת מחדל.

לעומת מוזילה, גוגל (Google), בעלת הדפדפן כרום (Chrome), לא ממש עוסקת כעת במהלך של מיקרוסופט ומתמקדת בהכנת גרסה של כרום לסביבה המטרו של חלונות 8. גרסה זו תהיה פתוחה לכל המפתחים, גם ב-Windows RT. גם האנליסטים לא מתרגשים מההחלטה ואחד מהם, צ'רארלס קינג, אמר ש-"לא נראה שחלונות 8 עם ARM תהווה איום אמיתי על טאבלטים שמבוססים על אנדרואיד (Android). רק ב-iPad יש למהלך הזה משמעות של ממש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים