החל פרויקט העברת הכתובות באינטרנט ל-IPv6

מספר ספקיות אינטרנט עיקריות בעולם וכמה חברות טכנולוגיה מובילות אפשרו את הגישה באמצעות IPv6 למוצרי ושירותי האינטרנט שלהן במקום התקן הישן, IPv4 ● בין החברות שכבר ביצעו את המעבר ניתן למצוא את פייסבוק, גוגל, סיסקו, קומקאסט, יאהו! ו-AT&T ● עד כה לא דווח על תקלות משמעותיות

פרויקט העברת הכתובות ברשת ל-IPv6, פרוטוקול שכבת האינטרנט החדש, יצא אתמול (ד') לדרך. מספר ספקיות אינטרנט עיקריות בעולם וכמה חברות טכנולוגיה מובילות אפשרו את הגישה באמצעות IPv6 למוצרי ושירותי האינטרנט שלהן במקום התקן הישן, IPv4. בין החברות שכבר ביצעו את המעבר ניתן למצוא את פייסבוק (Facebook), גוגל (Google), סיסקו (Cisco), קומקאסט (Comcast), יאהו! (!Yahoo) ו-AT&T. עד לכתיבת שורות אלה לא דווח על תקלות מהותיות בגישה לאתרים גם ממשתמשים שעדיין קשורים למערכות שמשתמשות ב-IPv4.

תקן שכבת האינטרנט החדש, שתוכנן על ידי כוח משימה מיוחד (Internet Engineering Task Force), בא לתת פתרון לבעיה שהלכה והתקרבה: סיום כתובות האינטרנט הזמינות להקצאה. לפי תקן IPv4 השכיח ניתן היה להקצות ארבעה מיליארד כתובות אינטרנט בלבד, וכמות הכתובות הזו הלכה ואזלה עם השימוש ההולך וגובר באינטרנט. לפי התקן החדש למתן כתובות אינטרנט, מספר הכתובות שניתן להקצות הוא באופן מעשי כמעט בלתי מוגבל – כ-3.4 כפול 10 בחזקת 38, או 340 מיליארד מיליארד מיליארד מילארד כתובות.

המעבר לשימוש בשכבת האינטרנט אמור להיות שקוף מבחינת משתמשי הקצה והוא ייעשה באופן הדרגתי. הארגון Internet Society אף פתח אתר מיוחד בו ניתן לעקוב אחרי האימוץ של IPv6 בעולם וכן למצוא מידע נוסף על חברות שירות וציוד שכבר תומכות בתקן החדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים