בריטניה: נשים אוהבות את הרשתות החברתיות יותר מגברים

פייסבוק, טוויטר ודומיהן פופולאריות אצל נשים יותר מאשר בקרב בריטים וקרוב לחמישית מהן השיבו שהרשתות החברתיות יהיו האתרים שהכי יחסרו להן אם האינטרנט ייעלם יום אחד ● כמו כן, בניגוד למה שחושבים, שיעור הנשים שמשחקות ברשת כמעט זהה לזה של הגברים ● עוד עולה מהנתונים שנשים משתמשות באינטרנט יותר מגברים לטובת מחקר והחלטה, בעוד השימוש ברשת לקבלת ידע נפוץ יותר בקרב הגברים

יותר מ-54% מהנשים הבריטיות משתמשות באתרים חברתיים לעומת 34% בלבד בקרב הגברים – כך עולה ממחקר שביצעה חברת התקשורת בריטיש טלקום (British Telecom) והקיף כ-2,000 נשאלים. המחקר בדק את השימוש ואת החיבור של הגולשים והגולשות לרשתות חברתיות.

אחוז הנשים היה גבוה הרבה יותר מאשר הגברים גם בתשובה לשאלה מה יחסר להם יותר מכל באינטרנט. 18% מהנשים השיבו שאם הרשת תחדל מלפעול, רוב הגעגועים שלהן יהיו לרשתות החברתיות, לעומת 7% מהגברים.

עוד עולה מהסקר סתירה לאחת ההנחות הרווחות ביותר שעומדת בבסיס המשחקים הרבים המוצעים כיום בחינם באינטרנט, או בשיטת המיקרו-כלכלה, שדוחפת לרכישת פרטים וירטואליים תמורת כסף אמיתי. מתברר שאכן, נשים משחקות יותר מגברים באינטרנט, אבל הפער אינו משמעותי כפי שחושבים: 9% לעומת 8% בלבד. בנוסף, 13% מהגברים השיבו שעיקר הפעילות שלהם ברשת מתרכזת באתרי שיתוף מדיה כמו פליקר (Flickr) ויו-טיוב (YouTube).

נתונים נוספים מעלים שנשים משתמשות באינטרנט יותר מגברים כאמצעי תומך מחקר והחלטה, בעיקר בנושא רכישות, בעוד גברים נוטים יותר מנשים להשתמש באינטרנט כדי לשפר את הידע הכללי שלהם ולהרחיב את ההבנה שלהם בנושאים בהם הם מתעניינים.

"יותר מהכול, המחקר הזה מראה שהאנשים אמצו את האינטרנט לאורך ולרוחב כל ההיבטים בחיים שלהם וכן שנשים משתמשות בו אחרת מגברים. אנשים מתייחסים כבר כמובן מאליו ליכולת שלהם לנהל את חייהם ממקום אחד – החל בקניות דרך בידור ועד מדיה חברתית", אמר ג'ון פטר, מנהל מחלקת הצריכה הקמעונאית של בריטיש טלקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים