מנכ"ל אפל, טים קוק: "מעולם לא הרגשתי צורך לנסות להיות סטיב ג'ובס"

"מעולם לא חשתי שהתפקיד שלי הוא להחליף את סטיב ג'ובס; אני מי שאני ובכך אני מתמקד - בלהיות מנכ"ל טוב לחברת אפל", אמר קוק בראיון פומבי ● לדבריו, "המורשת של סטיב, להביא את האנשים הטובים ביותר, תישאר תמיד ב-DNA של החברה"

"סטיב ג'ובס היה גאון ואיש חזון, ומעולם לא חשתי שהתפקיד שלי הוא להחליף אותו", אמר מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, שנכנס לתפקיד במקומו של ג'ובס, לאחר שזה נפטר כתוצאה ממחלה. "סטיב היה אדם יחיד במינו. מעולם לא הרגשתי צורך לנסות להיות סטיב ג'ובס. זה לא היעד שלי בחיים. אני מי שאני ובכך אני מתמקד – בלהיות מנכ"ל טוב לחברת אפל". קוק אמר את הדברים בראיון פומבי שהעניק בוועידת D10 שנערכה אמש (ג') בפאלוס ורדס שבקליפורניה.

במענה לשאלה מי "הוגה" את המוצרים לאחר הסתלקותו של סטיב ג'ובס המנוח ומי מחליט מה יוצע כעת למשתמשים השיב קוק, כי "המורשת של סטיב – להביא את האנשים הטובים ביותר – תישאר תמיד ב-DNA של אפל. אני לא עוסק יותר מדי בשאלה מי עושה מה. יש לנו הרבה אנשים טובים ותמיד היו לנו הרבה אנשים טובים. (ג'ובס) יכול היה לאשר זאת. תראו מה אנחנו עושים – זה בלתי אפשרי, אפילו סופרמן לא יכול היה לעשות זאת".

עוד נשאל קוק אילו דמויות העניקו לו השראה בחייו. תשובתו הייתה: "אם תיכנסו אליי למשרד תראו את הדיוקנאות של בובי קנדי ומרטין לותר קינג. מבין המנכ"לים, אני מעריך מאוד את בוב איגר ואת מה שהוא עשה בדיסני (Disney), ואני שמח מאוד שהוא חבר במועצת המנהלים שלנו. הרשימה עוד ארוכה".

המראיינת קארה סווישר הוסיפה ושאלה את קוק אם היעד שלו הוא להפוך את אפל לחברה בשווי של טריליון דולרים. הוא השיב ש-"אסור למנהלים להתבלבל ולחשוב שהיעד שלהם בא לידי ביטוי בהכנסות או בשערי מניות. חייבים להתמקד בדברים שמובילים לכך. מבחינתנו, היעד הוא ליצור מוצרים נפלאים. כל האנרגיות שלנו מושקעות בכך, ולא בתוצאות שנובעות מכך".

קוק, שהצטרף לאפל בשנת 1998, סיפר כיצד גויס מחברת קומפאק (Compaq), בה כיהן כסגן נשיא לחומרים. "זו הייתה פגישה מעניינת מאוד. סטיב שכר חברה לאיתור בכירים על מנת למצוא מישהו שינהל את התפעול. קיבלתי מספר שיחות טלפון והשבתי בשלילה, אבל הם (אנשי אפל) המשיכו להתקשר פעם אחר פעם".

ההיסוסים של קוק נבעו מכך שג'ובס ביקש לקדם את הפעילות של אפל בשוק הצרכנים הפרטיים, בעוד שקומפאק התמקדה בשוק הארגוני. אולם, "חמש דקות מרגע שהחלה הפגישה עם ג'ובס, רציתי להצטרף לאפל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים