שופרסל מעלה לאוויר מערכת ליבה של סאפ בפרויקט בהיקף עשרות מיליוני שקלים

המערכת, SAP for Retail, מהווה הרחבה של מערכת ה-ERP של סאפ, הפועלת ברשת שנים רבות ● היא תחליף את היישומים הקיימים, שפותחו באופן עצמאי על ידי אנשי ה-IT של שופרסל, ואשר יושבים כיום על AS/400 של יבמ ● הפרויקט, שחלקים ממנו כבר עלו לאוויר, צפוי להסתיים במחצית העשור

שופרסל מצויה בעיצומו של פרויקט להטמעת מערכת ליבה של סאפ (SAP), המיועדת למגזר הקמעונאי – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט החל ב-2009 וצפוי להסתיים במחצית העשור. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על עשרות מיליוני שקלים. המערכת, SAP for Retail, מהווה הרחבה של מערכת ה-ERP של סאפ, הפועלת ברשת שנים רבות. היא תחליף את היישומים הקיימים, שפותחו באופן עצמאי על ידי אנשי ה-IT של שופרסל, ואשר יושבים כיום על AS/400 של יבמ (IBM).

המערכת המוטמעת מסייעת לשופרסל להגדיל את המכירות, להפחית את עלות הסחורות ולצמצם בהוצאות התפעול. המדובר באוסף מקיף של פתרונות עסקיים משולבים, המיועדים למגזר הקמעונאי, אשר מסייעים לשופרסל ליישם בפועל תהליכים עסקיים, על מנת לייעל את התפעול הכולל שלהם. לסאפ יש פתרונות ייחודיים ל-27 מגזרי תעשייה, וביניהם – זה המיועד לעולם הקמעונאות.

בשלב הראשון של הפרויקט עלה מודול ניהול קטלוג פריטים, מוצרים, מוצרים לחנויות, תמחור ומבצעים. שלב זה כמעט הסתיים. לאחר מכן יוטמע מודול לניהול שרשרת אספקה, לרבות ניהול המלאי וחידושו, ניהול המרכז הלוגיסטי, ניהול התחבורה והזמנות מספקים מקומיים ומחו"ל. מדובר במודול אינטיגרטיבי עם מודול הפיננסי מה-ERP. בשלב השלישי אמורה החברה להטמיע מערכת לניהול החנויות, על כל הכרוך בכך.

המערכת תשרת 3,500 מתוך 12,00 עובדי שופרסל, והיא תהיה מקושרת למטה ול-267 סניפי הרשת. סיום הפרויקט במחצית העשור יביא לכך שרוב מערכות ה-IT בשופרסל תהיינה מבוססות סאפ.

"שיווק מבוסס BI הוא המפתח לתקשורת עם הצרכן החדש"
ב-2009 הטמיעה טלדור מערכת סאפ עבור גידרון – חברת המאפים של רשת שופרסל, המפעילה שני מפעלי ייצור בתחום מוצרי מאפה הטריים והקפואים. יישום המערכת בוצע תוך שימוש במתודולוגיית וכלי Best Practices של סאפ. במסגרת הפרויקט יושמו תהליכי תחזיות, תכנון ייצור, ניהול ייצור ורצפת הייצור, מלאי ומחסנים, רכש, איכות, מכירות, תמחיר מוצר וניתוח רווחיות. היישום כלל בין היתר תקשורת עם מערכות שקילה ובקרים מתוכנתים בקווי הייצור. היקפו הכספי של הפרויקט נאמד בכ-2 מיליון שקלים.

לפני ימים אחדים, באירוע BI2012 – מפגש הקיץ של פורום IBI, אמר רונן בר-שלום, מנהל אגף השיווק של שופרסל, כי "שיווק מבוסס BI הוא המפתח לתקשורת עם הצרכן החדש – זה שרוצה לקיים דיאלוג, שאימץ חשיבה צרכנית נבונה ושחש סיפוק אם חסך כסף ותסכול על המאמץ בחיפוש החיסכון".

"מטרת הפעילות השיווקית היא לייצר בידול ולהגיע ללקוחות באופן אפקטיבי", הוסיף בר-שלום. "הנחת היסוד המרכזית היא שהצרכנים מחפשים ערך ועלינו לספק אותו. הערך הזה מתבטא באיכות או במחיר. נדרש שיווק מבוסס BI, כיוון שאנחנו מצויים בעידן המידע האינסופי, בו הצרכן מוצף במסרים. הבסיס לפעילות אפקטיבית הוא איסוף מידע ויצירת ערוצי תקשורת מול הלקוחות".

הפעילות באינטרנט, ציין בר-שלום, עומדת על 1.5% והיא בעלת קצב גידול מהיר. "העולם הדיגיטלי הוא מנוע צמיחה עבורנו", אמר. "ההצלחה שלנו נובעת מהשילוב של אגפי השיווק והמכירות עם אגף מערכות המידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים