רונן בר-שלום, שופרסל: "שיווק מבוסס BI – המפתח לתקשור עם הצרכן החדש"

"נדרש שיווק מבוסס BI, כיוון שאנחנו מצויים בעידן המידע האינסופי, בו הצרכן מוצף במסרים", אמר בר-שלום, מנהל אגף השיווק של שופרסל ● לדבריו, "הבסיס לפעילות אפקטיבית הוא איסוף מידע ויצירת ערוצי תקשורת מול הלקוחות"

"שיווק מבוסס BI הוא המפתח לתקשור עם הצרכן החדש, זה שרוצה לקיים דיאלוג, שאימץ חשיבה צרכנית נבונה ושחש סיפוק אם חסך כסף ותסכול על המאמץ בחיפוש החיסכון", כך אמר רונן בר-שלום, מנהל אגף השיווק של שופרסל.

בר-שלום דיבר במפגש הקיץ של פורום IBI- BI2012. המפגש, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה והנחו אותו פלורה לוין, מנכ"לית משותפת של B-Pro, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

שוק המזון, ציין בר-שלום, מגלגל בשנה כ-60 מיליארד שקלים, והמחזור של שופרסל עומד על 11.6 מיליארד שקלים. "זהו שוק רווי תחרות", אמר

"מטרת הפעילות השיווקית היא לייצר בידול ולהגיע ללקוחות באופן אפקטיבי", הוסיף בר-שלום. "הנחת היסוד המרכזית היא שהצרכנים מחפשים ערך ועלינו לספק אותו. הערך הזה מתבטא באיכות או במחיר. נדרש שיווק מבוסס BI, כיוון שאנחנו מצויים בעידן המידע האינסופי, בו הצרכן מוצף במסרים. הבסיס לפעילות אפקטיבית הוא איסוף מידע ויצירת ערוצי תקשורת מול הלקוחות".

הפעילות באינטרנט, ציין בר-שלום, עומדת על 0.5% ברחבי העולם, 2% בארצות הברית ו-4% בבריטניה, והיא בעלת קצב גידול מהיר. "העולם הדיגיטלי הוא מנוע צמיחה עבורנו", אמר.

בר-שלום תיאר את מגוון ערוצי ההתקשרות מול הלקוחות, ביניהם שיווק מפולח מותאם אישית של משלוח קופונים בדואר. לגבי הרשתות החברתיות הוא אמר שהן מהוות "ערוצי תקשורת והקשבה הכרחיים לנו. פייסבוק (Facebook) הוא ערוץ מידע מרכזי עבורנו והעמוד שלנו בו נחשף כשלושה מיליון פעמים בחודש".

"ההצלחה שלנו נובעת מהשילוב של אגפי השיווק והמכירות עם אגף מערכות המידע", סיכם בר-שלום.

קליק וויו – אחת משלוש חברות הטכנולוגיה הצומחות הכי מהר
עודד טהורי, מנכ"ל סנס (SENSE) מקבוצת מיחשוב, ציין שהחברה הוקמה ב-2005 והיא מתמחה ביישום BI עם קליק וויו (QlikView). קליק וויו נסחרת בנאסד"ק בשווי 2.3 מיליארד דולרים והיא דורגה כאחת משלוש החברות הטכנולוגיות הצומחות במהירות הרבה ביותר, לצד אפל (Apple) ולינקדאין (LinkedIn). טהורי אמר שמספר הלקוחות של קליק וויו בישראל עומד על 600.

לדבריו, "יש לכלי של קליק וויו את היכולת לספק מגוון סוגי מידע המופק מנתונים רבים, שמגיעים בתצורות שונות לכל משתמש, מהמנכ"ל ומטה. המידע מגיע מהר, ברור ובכלי אחד, שכולל ETL, דו"חות, ניתוחים, התראות ולוח מחוונים". לדבריו, "התוכנה מבוססת על טכנולוגית In Memory BI, שהיא טכנולוגיה ייחודית: בזמן קריאת הנתונים הגולמיים יוצרת התוכנה ענן נתונים המכיל קשרים לוגיים מרובים והיא מאפשרת למשתמשים בלתי מיומנים לקבל יכולת ניתוח נתונים מתקדמת, כזו שהייתה שייכת בעבר לאנליסטים מקצועיים". "המערכת אינה דורשת בניית קוביות OLAP מראש, ולכן היא מאפשרת לנתח ולקבל נתונים ללא הגדרת צורך מוקדמת", הוסיף טהורי. "כך ניתן לייצר מודל עם מאות רבות של שדות ועשרות עובדות".

טהורי סיים בציינו, כי זמני הפיתוח של הכלי קצרים ב-80% מאלה של כלי ה-BI המסורתיים וכי שיעור ההצלחה שלו עומד על 96% אל מול ממוצע של 50% אצל המתחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים