פיני כהן, STKI: "מערכות לינוקס בשלות – גם ליישומי ליבה קריטיים"

"משלא עולה השאלה האם משהו יעבוד על לינוקס, כל שנותר למנמ"רים הוא לקבל החלטה ברמה הטקטית - באיזו הפצה לבחור", אמר כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר בחברה ● "בכל מקרה, לינוקס הוא בפירוש מיינסטרים כיום", הוסיף

"מערכות לינוקס (Linux) הן בשלות, אין על כך כל ספק. לקוחות החלו להתעניין בלינוקס לפני כעשור ולפני 3-4 שנים הם חדלו מלשאול אותנו שאלות בנושא. לינוקס בשלה גם עבור יישומי ליבה קריטיים בארגונים", כך אמר פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI.

כהן דיבר במסגרת כנס השקת פעילות SUSE בישראל על ידי NessPRO. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם סטוקו אירועים בתל אביב בהשתתפות 150 לקוחות והנחה אותו זוהר פרל, סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק בנס (Ness) ישראל.

"לינוקס היא פלטפורמה יציבה וקיימת, שפועלת גם בסביבת הייצור של מערכות קריטיות", אמר כהן. "כל החברות הגדולות, בהן סאפ (SAP) ואורקל (Oracle), מוציאות למוצריהן גרסאות המוכנות לפעול על גבי לינוקס".

הוא ציין, כי אחת המגמות הקיימת בעולם הקוד הפתוח היא מעבר מיוניקס (Unix) ללינוקס. "אנחנו נמצאים בשלהי המגמה", אמר. "רוב הלקוחות כבר קיבלו החלטה ועשו את המעבר הזה". כהן הוסיף ש-"ברוב הארגונים בארץ אנחנו רואים שהצוות שטיפל במערכות יוניקס הוא זה שמטפל בלינוקס והיציבות שאפיינה את מערכות היוניקס נמשכת גם עם לינוקס. יש כאלה שבונים את הסביבה הווירטואלית שלהם תוך הפרדה בין שרתים וירטואליים על לינוקס לשרתים וירטואליים אחרים. בכל מקרה, וירטואליזציה על גבי לינוקס עובדת והיטב".

אחת המגמות החזקות בעולם ה-IT, לדבריו, היא הצורך בטיפול ב-Big Data. "מגמה זו קשורה קשר הדוק ללינוקס", אמר. "טכנולוגיית Hadoop מבוססת ג'אווה (Java), שעובדת על לינוקס".

"כעת", הוסיף כהן, "משלא עולה השאלה האם משהו יעבוד על לינוקס, כל שנותר למנמ"רים הוא לקבל החלטה ברמה הטקטית – באיזו הפצה לבחור. בכל מקרה, לינוקס הוא בפירוש מיינסטרים כיום".

"המגמה המעניינת – כניסת ה-Big Data"
בהמשך ציין כהן מספר מגמות בעולם ה-IT, לצד המעבר למערכות מבוססות קוד פתוח, ביניהן הגידול האקספוננציאלי בנפחי המידע וה-"הצטרכנות" של רכיבי ה-IT, "אבל המגמה המעניינת היא כניסת ה-Big Data", אמר. לדבריו, "מזה עשור אנחנו מדברים על אחסון מרכזי, אולם הטכנולוגיות החדשות, שמגיעות מהעולם האינטרנט, צפויות לגרום שינוי בתצורה זו ולהביא לאחסון מבוזר". כהן ציין שהגדרת ה-Big Data נוגעת לכמה היבטים: ההיקף, שעומד על עשרות טרה-בייט; באיזו מהירות הנתונים מתעדכנים; מגוון סוגי המידע – מובנה ולא מובנה, כאשר לדבריו, "העלייה הגדולה היא במידע הלא מובנה"; עושר המידע; והאפשרות לעבוד עם סכמות משתנות.

הוא נתן כדוגמה את חברת אורביטז (Orbitz). לדבריו, חברה זו נעזרה בטכנולוגיית Hadoop לטיפול בנפחי האחסון שלה, בהיקף 750 טרה-בייט, תוך שאנשי התשתיות עובדים על מערכת אחסון אחת. הם ניתחו את המידע רחב ההיקף על הלקוחות שלהם, אמר, ובעזרת הניתוח הצליחו להגדיל ב-7% את הקשר עם הלקוחות וב-2.6% את ההכנסות. כהן סייג את דבריו בציינו שהטכנולוגיות לטיפול בעולם הביג דטה עדיין אינן בשלות.

מגמה נוספת אותה ציין כהן היא הקונפליקט המתפתח בין אנשי הפיתוח לאנשי התפעול: "הפיתוח כותב קוד ורוצה להכניס אותו מהר לייצור על מנת לראות איך הקוד עובד ולשפר. התפעול אומר שאם משהו עובד – לא נוגעים בו. אלה אינטרסים מנוגדים. הפתרון הוא תפיסת Devops, לפיה האג'יליות המאפיינת את הפיתוח עוברת לתפעול".

ג'קי עבאדי, מנהלת פעילות SUSE ב-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות. צילום: קובי קנטור"אנחנו עומדים בפני שינויים מאד גדולים", סיכם כהן. "אני ממליץ ללקוחות לטעום מפתרונות דוגמת תוכנה כשירות (SaaS) ותשתית כשירות (IaaS), לצד עבודה מבוססת תקנים".

"מערכות מבוססות קוד פתוח מוזילות עלויות"
ג'קי עבאדי
, מנהלת פעילות SUSE ב-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות, אמרה ש-"עולם המיחשוב הארגוני נע לכיוון איחוד מערכות, קונסולידציה של שרתים ומעבר מיוניקס ללינוקס. מערכות מבוססות קוד פתוח מוזילות עלויות". היא ציינה ש-SUSE נמצאת בשוק 20 שנים, יש לה שיתופי פעולה עם ענקיות ה-IT מיקרוסופט (Microsoft), יבמ (IBM) וסאפ ו-"לקוחות ששמים את המערכות שלהם על גבי SUSE מקבלים תמיכה ממקום אחד, עד רמת גרעין הקוד".

"NessPRO מזהה בשוק הלינוקס בכלל וב-SUSE Linux בפרט מנוע צמיחה, וזו הזדמנות להציע אותו ללקוחות הרבים בארץ – אלה שכבר נמצאים בלינוקס ואלה ששוקלים כניסה אליו", אמרה עבאדי. "זהו שילוב של טכנולוגיה מנצחת עם מכלול שירותים נלווים, שכוללים ייעוץ מקצועי בהיבט יישומי, תמיכה טכנית והכשרות והדרכות בתנאים מקצועיים ועסקיים תחרותיים".

היא סיכמה בציינה, כי "SUSE באה לארגונים שמערכות המיחשוב שלהם הטרוגניות ומורכבות, מתחברת ומתממשקת אליהם בקלות ומספקת כלי ניהול בצורה קלה. זה היתרון שלנו וזו הסיבה ש-NessPRO קיבלה החלטה אסטרטגית לייצג את SUSE בישראל. NessPRO ערוכה כיום לספק את מגוון השירותים סביב לינוקס, ובכלל זה הדרכות לשותפים ולקוחות, קבוצות שיתוף מידע וכמובן – תמיכה ושירות ללקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים