ערן גוטמן, שיכון ובינוי: "רצינו וקיבלנו שליטה ובקרה על האחסון לטובת שיפור ביצועים"

"קיבלנו זאת כתוצאה מפרויקט וירטואליזציה של תחנות הקצה שביצענו, שהיה מבוסס על מערכת האחסון נקסנטה", אמר גוטמן, מנמ"ר החברה ● הוא ציין, כי שיכון ובינוי ביצעה את הפרויקט מאחר שלפניו, "לא היו לנו שליטה ובקרה מרכזיים, חוויית המשתמש הייתה שונה והיה סרבול בניהול התחנות"

"מערך האחסון אצלנו התאפיין בהעדר שליטה ובקרה ובחוסר אחידות של מחשבי הקצה. בגלל פרויקט VDI (וירטואליזציה של תחנות הקצה) מבוסס מערכת האחסון נקסנטה (nexenta) שביצענו קיבלנו, לצד השליטה, שיפור ביצועים", כך אמר ערן גוטמן, מנמ"ר שיכון ובינוי.

גוטמן דיבר בכנס Storage2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב בהשתתפות מאות מקצוענים מעולמות התשתיות והאחסון, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

יסודותיה של שיכון ובינוי, ציין גוטמן, ברבע הראשון של המאה הקודמת, במסגרת החברות שיכון עובדים וסולל בונה, שהיו חברות של ההסתדרות. כיום, החברה נמצאת בבעלות קבוצת אריסון והציבור. היא מונה 12 אלף עובדים בחו"ל וכ-1,000 בארץ, ופועלת בעולמות הבינוי, האנרגיה, תחנות הכוח והמים. יש לה 100 אתרי מכירות בארץ ועוד עשרות בחו"ל. בכל אתר מכירות יש מחשב, חלקם פועלים עצמאית וחלקם כמסוף.

"לא היו לנו שליטה ובקרה מרכזיים", אמר גוטמן. "חוויית המשתמש הייתה שונה, היה סרבול בניהול התחנות. ביוני אשתקד החלטנו שאנחנו רוצים פתרון עם ביצועים טובים יותר ובעלויות נמוכות. הטמענו את מערכת האחסון נקסנטה, שמאפשרת יישום מיידי של סביבת VDI, בלי צורך בשדרוגים עתידיים".

מארק פרידמן, ה-CTO של TeraSky. צילום: ניב קנטורגוטמן סיכם באמרו, כי "מימוש המערכת סיפק לנו יכולת בנייה מהירה לפרויקטים חדשים שיגיעו. 250 תחנות שלנו כבר עובדות בצורה החדשה, ויש לנו עוד הרבה עבודה. קיבלנו שליטה וניטור ברמת האחסון והגיבוי לצד נגישות ושקיפות למידע, עם ביצועים משופרים ויכולת גידול על פי צורך".

"אין בארגונים סובלנות לנושא הגיבוי"
מארק פרידמן
, ה-CTO של TeraSky, ציין שהחברה פועלת בעולמות ההגנה על המידע "ומספקת מגוון חלופות בטוחות ויעילות של גיבוי ושחזור מידע, באופן מקוון ולא מקוון, מקומי או מרוחק". פרידמן אמר שפתרונות החברה "קלים להטמעה ולהתאמה לצרכי הלקוח. הם כוללים גיבוי מידע מרוחק מוגן על ידי הצפנה ואמצעים נוספים, המותאמים לסטנדרטים הגבוהים ביותר של אבטחה ופרטיות בתעשייה".

פרידמן תיאר את המגמות העיקריות בעולם האחסון ואמר, בין השאר, ש-"כל הרצאה מתחילה בכך שיש הרבה מידע מאוחסן, כי אנחנו עושים דיגיטציות לדברים שפעם לא עשינו". לדבריו, "אין בארגונים סובלנות לנושא הגיבוי, דבר לא השתנה בתחום והכול מגובה". מנגד, אמר פרידמן, "אף מנמ"ר לא רוצה שהביצועים של מערכות המיחשוב שלו יהיו איטיים".

בהתייחסו להתלבטות האם לבצע גיבוי בקלטת מול גיבוי בדיסק אמר פרידמן, כי "יצרני הדיסקים של האחסון דוחפים את המעבר לדיסק ויש בכך הגיון, כי שימוש בצורת אחסון זו לא דורש תפעול ולא צריך להחליף קלטות. זה גם עמיד".

הוא סיים בציינו, כי לעולם האחסון נכנס שחקן חדש – מיחשוב הענן – שישפיע על האופן שבו ארגונים ינהלו את מערכי האחסון שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים