13 פריצות משמעותיות לרשת המחשבים של נאס"א התגלו בשנה האחרונה

ההאקרים גנבו פרטי גישה של עובדים בסוכנות החלל האמריקנית וכך השיגו גישה לפרויקטים קריטיים - כך עולה מעדות שנתן המפקח הכללי על נאס"א בקונגרס האמריקני ● לדבריו, ההאקרים השיגו גישה מלאה למערכות, בכלל זה הרשאות למחיקת קבצים, עריכה והעתקה, וכן יכולת ליצור חשבונות משתמש חדשים ולהתקין כלי פריצה שישמשו לפגיעה במערכות נוספות של נאס"א ● הסוכנות בתגובה: ניישם את ההמלצות

האקרים שגנבו פרטי גישה של עובדים בסוכנות החלל האמריקנית נאס"א (NASA) השיגו גישה לפרויקטים קריטיים בשנה שעברה ב-13 תקריות משמעותיות של פריצה לרשת, דבר שעלול לפגוע בביטחון הלאומי של ארצות הברית – כך עולה מעדות שנתן פול מרטין, המפקח הכללי על הסוכנות, בקונגרס האמריקני. על פי העדות, נראה שהתקריות הללו היו מהיותר חמורות בשרשרת של בעיות אבטחה שהתגלו בסוכנויות הממשל של ארצות הברית.

מרטין דיווח בעדותו, כי בחודש נובמבר גילו בסוכנות החלל שהאקרים שפעלו מכתובת IP בסין פרצו למעבדה שלה להינע סילוני. מדובר באחת המעבדות המרכזיות של נאס"א, שממנה מנוהלים 23 רכבי חלל פעילים, בכלל זה החלליות ששוגרו לצדק, מאדים ושבתאי.

לדבריו, ההאקרים השיגו גישה מלאה למערכות, בכלל זה הרשאות למחיקת קבצים, עריכה והעתקה, וכן יכולת ליצור חשבונות משתמש חדשים ולהתקין כלי פריצה שישמשו לפגיעה במערכות נוספות של נאס"א. כן יכולים היו הפורצים לשנות את רישומי היומן של המערכות כדי להסוות את פעילותם.

"מהבדיקה שערכנו עולה שהפורצים חדרו לחשבונות בעלי הרשאות הגישה הנרחבות ביותר במעבדות להינע סילוני ונהנו מגישה לכל הרשת של המעבדות, כמעט", דיווח מרטין.

במתקפה נוספת שאירעה בשנה שעברה גנבו הפורצים שמות משתמש וסיסמאות של יותר מ-150 עובדים שנהנו מגישה למערכות של נאס"א. לדברי מרטין, בשנים 2010 ו-2011 התגלו אלפי בעיות אבטחה במחשבי סוכנות החלל, בעוד שהפעילות שלה להצפנה וערבול של הנתונים במחשבים הניידים, על מנת למנוע נפילה שלהם לידיים עוינות, התנהלה בקצב איטי מדי.

במחשבים ניידים שאבדו או נגנבו היה מידע על קודים לשליטה בתחנת החלל הבינלאומית וכן נתונים רגישים על תוכניות החלל של נאס"א.
דובר נאס"א מסר בתגובה, כי בסוכנות החלל פועלים על מנת ליישם את ההמלצות של המפקח הכללי. "בנאס"א מתייחסים במלוא הרצינות לאבטחת מידע ובשום שלב לא הייתה תחנת החלל הבינלאומית נתונה בסיכון בשל זליגת מידע", מסר מייקל קבגיהי, דובר סוכנות החלל האמריקנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים