מוזילה מפתחת ממשק API לדחיפת תכנים

הממשק החדש יאפשר למנהלים של אתרי אינטרנט להודיע למשתמשים ברגע שהאתר מתעדכן - בדומה לאופן שבו יישומים סלולריים מודיעים למשתמשים על תכנים חדשים ● הוא מזכיר שילוב בין עדכוני RSS לעולם הווב 2.0 ● יצוין, כי הממשק מוגבל לפיירפוקס בלבד

מהנדסי מוזילה (Mozilla) החלו לפתח ממשק API חדש שיאפשר למנהלים של אתרי אינטרנט להודיע למשתמשים ברגע שהאתר מתעדכן – בדומה לאופן שבו יישומים סלולריים מודיעים למשתמשים על תכנים חדשים. הממשק החדש מזכיר שילוב בין עדכוני RSS לעולם הווב 2.0.

ג'ף באלו, מפתח אינטרנט במוזילה, הסביר בהודעה שפרסם בבלוג, כי ממשק ה-API לדחיפת תוכן הוא למעשה הרחבה של רעיון הדחיפה אותו אפשר למצוא במערכות iOS ואנדרואיד (Android), וברחבי האינטרנט. הממשק יאפשר למנהלי אתרים להודיע למשתמשים שהופיעו תכנים חדשים אפילו כאשר הם אינם צופים באתר.

במסגרת התהליך שמתאר באלו, מוקצית לאתר האינטרנט כתובת URL שממנה ניתן לשלוח הודעות למשתמשים. ברגע שהאתר מתעדכן, נשלחת הודעה לשירות שמקדם אותה לדפדפן. השירות מוגבל לדפדפן פיירפוקס (Firefox) של מוזילה, אך באלו מציין שפיירפוקס הוא אחד הדפדפנים היחידים שמוצעים בגרסאות עבור כל הפלטפורמות הנפוצות – iOS, חלונות (Windows), לינוקס (Linux), אנדרואיד (Android) ו-Mac.

אחד היעדים בפיתוח הממשק היה להבטיח שהודעה מסוימת לא תוצג יותר מפעם אחת. למשל, אם דוחים את ההודעה כשהיא מופיעה בטלפון, היא לא תוצג יותר גם במחשב השולחני ובמחשב הלוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים