IDC: שוק התוכנות לניתוח עסקי צפוי לצמוח השנה ביותר מ-8% ולעמוד על 34 מיליארד דולרים

מנתונים של חברת המחקר עולה, כי אורקל הובילה את התחום במחצית הראשונה של 2011 ● סאפ, יבמ, סאס, ומיקרוסופט קרובות אליה, כאשר כל אחת מהן חוותה בתקופה זו צמיחה דו ספרתית ● השוק האמריקני הוא הגדול ביותר בתחום זה, עם נתח של 44%

שוק התוכנות לניתוח עסקי (Business Analytics) צפוי לצמוח השנה ב-8.2% ולעמוד על 33.9 מיליארד דולרים – כך עולה ממחקר חדש של IDC.

חברת המחקר ערכה מעקב אחרי 300 הספקיות המובילות בתחום, ב-49 מדינות. החברה שהובילה את התחום במחצית הראשונה של 2011 היא אורקל (Oracle), עם נתח שוק עולמי של 20% וצמיחה של 17.9% לעומת התקופה המקבילה ב-2010. סאפ (SAP), יבמ (IBM), סאס (SAS) ומיקרוסופט (Microsoft) קרובות לאורקל, כאשר כל אחת מהן חוותה בתקופה האמורה צמיחה דו ספרתית.

במהלך המחצית הראשונה של 2011 הניבו 14 ספקיות רווחים העולים על 100 מיליון דולרים וחוו גידול משמעותי. בראש אותן חברות נמצאות אינפורמטיקה (Informatica), מיקרוסטרטג'י (MicroStrategy), אינפור (Infor) וקליקטק (QlikTech).

מהנתונים של IDC עולה, כי חמישה תחומים בשוק התוכנות לניתוח עסקי הניבו במחצית הראשונה של 2011 מחזורי מכירות של יותר ממיליארד דולרים כל אחד: שאילתות של משתמשי קצה, דיווח וניתוח, כעומדים בפני עצמם או כמשולבים בכלים אחרים; ניהול מחסן הנתונים; יישומים לניהול אסטרטגי ולניהול ביצועים פיננסיים; יישומים לניתוח CRM; ובניית הדור הבא של מחסן הנתונים. חמשת התחומים הללו היוו יחדיו 73% מכלל תחום הניתוח העסקי ובתקופה האמורה חוו צמיחה של 13.8% לעומת התקופה המקבילה ב-2010.

בהיבט הגיאוגרפי, ארצות הברית אחזה ב-2011 כולה בנתח השוק הגדול ביותר בתחום -44% – והיא צפויה לצמוח השנה ב-8.6%. אזורי APEJ (ר"ת אסיה פסיפיק, ללא יפן), CEMA (ר"ת מרכז ומזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) ואמריקה הלטינית צפויים להניב את הצמיחה הגבוהה ביותר השנה, כאשר כ-15 מדינות מהאזורים הללו ירשמו גידול של יותר מ-10%.

"לאחר שלושה עשורים, תחום הניתוח העסקי הגיע סוף סוף למיינסטרים, עם מיצוב של תחום ניהול פורמלי", אמר דן וסט, סגן נשיא IDC לתחום. לדבריו, "הדרישה לפתרונות ניתוח עסקי צפויה לעלות בשל המודעות לתועלות הטמונות בהם. בין התועלות הללו ניתן למנות את שיפור ההליכים הקיים ושיפור קבלת ההחלטות. למרות התחזיות על מצב הכלכלה העולמי והתלות של תחום הניתוח העסקי בכלכלה הגלובלית יש לשער שהתחום יצמח השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים