קונסורציום האינטרנט יקבע תקן שיאפשר למשתמשים לקבל התראות על מעקב אחרי הגלישה שלהם

באמצעות התקן, יוכלו הגולשים להחליט האם לאפשר מעקב של אתרים ומפרסמים אחר הגלישה שלהם, ויתרה מזאת - לעקוב אחר ביצוע ההחלטה שלהם ● בין חברי הקבוצה שמטפלת בתקן החדש נמצאים נציגים של חברות בתחום, בהן מיקרוסופט, גוגל ופייסבוק, כמו גם נציגים של קבוצות שפועלות למען שמירת הפרטיות באינטרנט ורגולטורים

דפדפני הדור הנוכחי כבר מציעים למשתמשים אפשרות להגדיר את הגלישה שלהם כך שאתרים לא יוכלו לעקוב אחריה. עתה נכנס לתמונה גם קונסורציום האינטרנט, W3C, שעתיד לקבוע תקן סטנדרטי שיאפשר למשתמשים לראות, אם ירצו בכך, האם מבוצע מעקב אחריהם בזמן הגלישה.

באמצעות התקן, יוכלו הגולשים להחליט האם לאפשר מעקב של אתרים ומפרסמים אחר הגלישה שלהם, ויתרה מזאת – לעקוב אחר ביצוע ההחלטה שלהם. במקרה שהגולש יבחר למנוע מעקב, הוא יוכל לראות האם המניעה מבוצעת באופן כללי ופרטני.

קבוצת העבודה שמטפלת בתקן החדש כוללת נציגים של חברות בולטות בתחום האינטרנט, בהן יבמ (IBM), מוזילה (Mozilla), מיקרוסופט (Microsoft), פייסבוק (Facebook) וגוגל (Google), לצד נציגים של קבוצות שפועלות למען שמירת הפרטיות באינטרנט ומספר רגולטורים.

הקבוצה, שכבר הכינה טיוטא בנושא, אמורה לפרסם את התקן במהלך המחצית השנייה של 2012. לדברי מתיאס סכנטר מקבוצת המחקר של יבמ ואחד מיושבי הראש המשותפים של הקבוצה, יש לקחת בחשבון את הצורך לשמור על איזון בין המודלים העסקיים של הרשת לבין שמירת הפרטיות של הגולשים. "אסטרטגיות שיווק ומכירה חכמות יכולות וחייבות לתת כבוד לפרטיות. תקנים פתוחים, שיוכלו לשלב את הפרטיות בדרך שבה העסקים והחברה משתמשים ברשת, יוכלו לאפשר יצירת אמון שניתן יהיה לקיים ולשמור אותו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים