שוק הדפדפנים: כרום ממשיך לזנק, אינטרנט אקספלורר מוסיף לצנוח

על פי StatCounter, נתח השוק של הדפדפן מבית גוגל בחודש שעבר עלה על 20% לעומת כ-3% בתקופה המקבילה אשתקד ● הנתח של אקספלורר הגיע ל-44% לעומת 59% ● נתח השוק של פיירפוקס ירד אף הוא בתקופה המקבילה, אם כי בשיעור מתון יותר - מ-30% ל-28%

לעדכן את Chrome

נתח השוק העולמי של דפדפן כרום (Chrome) מבית גוגל (Google) כבר עולה על 20%, בעוד שהנתח של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) מבית מיקרוסופט (Microsoft), שנהנה שנים ארוכות מדומיננטיות בפער ניכר מכל שאר הדפדפנים, צנח אל מתחת ל-50%. הממצאים עולים מנתונים שפרסמה חברת המחקר StatCounter.

ב-12 החודשים האחרונים הוכפל נתח השוק של הדפדפן של גוגל פי שבעה. נראה שהחברה מצליחה למנף את הדומיננטיות שלה בתחום החיפוש באינטרנט כדי להגדיל את הנתח שלה גם בשווקים של הדפדפנים ומערכות ההפעלה לטלפונים סלולריים, בתחרות ישירה מול מיקרוסופט.

כרום, שהושק בדצמבר 2008, נהנה בחודש יוני מנתח של 20.7% משוק הדפדפנים ברחבי העולם, על פי הנתונים של StatCounter – בהשוואה לנתח של 2.8% בלבד אך לפני שנה.

הנתח הכולל של אקספלורר, על גרסאותיו השונות, הגיע ל-44% בהשוואה ל-59% לפני שנה. נתח השוק של פיירפוקס (Firefox) מבית מוזילה (Mozilla) ירד אף הוא בתקופה המקבילה, אם כי בשיעור מתון יותר – מ-30% ל-28%.

יש לראות את הגידול בנתח של גוגל בשוק הדפדפנים על רקע הפעילות שלה בעולם של מיחשוב הענן. במאי השיקה גוגל את מחשבי Chromebook – מחשבים ניידים שפועלים כמעט אך ורק באמצעות תוכנות שהגישה אליהן נעשית דרך האינטרנט, במקום באמצעות תוכנות בהתקנה מקומית. גישה זו מציבה אתגר של ממש לחברות דוגמת מיקרוסופט ואפל (Apple), שבנו אימפריות על בסיס תוכנות מקומיות בתשלום מראש.

לפני עשור עמד הנתח של מיקרוסופט בשוק הדפדפנים על כ-95%. לאחר שהביסה את נטסקייפ (Netscape), אחת החברות החלוצות בזירת דפדפני האינטרנט, הצליחה לשמור על נתח השוק שלה במשך שנים ארוכות, לאחר שהגיעה להסכמי פשרה עם רשויות ההגבלים העסקיים בארצות הברית ובאירופה. במסגרת הסכם הפשרה באירופה התחייבה מיקרוסופט להעניק ללקוחותיה גישה קלה ונוחה יותר להתקנה של דפדפנים מתוצרת חברות מתחרות.

הנתונים של StatCounter מבוססים על דגימה של יותר מ-15 מיליארד דפי אינטרנט נצפים מדי חודש, בשלושה מיליון אתרי אינטרנט.

יצוין, כי על פי נתונים של חברת המחקר Net Applications, עמד נתח השוק של אינטרנט אקספלורר בחודש שעבר על 53.7%, זה של פיירפוקס – על 21.7% וזה של כרום – על 13.1% בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים