EMC: ארגון שעוד לא החל במעבר לענן – מאחר; ארגון שכבר החל – חייב להיערך מיד למודל ההיברידי

בפני 10,000 המשתתפים בכנס השנתי שלה, פרסה צמרת EMC את משנתה אודות עתיד העולם הטכנולוגי, תוך התמקדות בשני תחומים עיקריים: מיחשוב הענן והתפוצצות המידע ● גם בהרצאות הפתיחה שנשאו ביום הראשון של הכנס, המשיכו ג'ו טוצ'י ופט גלסינגר להדגיש את חשיבות הענן וריבוי הנתונים למנמ"רים ולארגוניהם

11/05/2011 15:15

לכנס השנתי של EMC, שנערך השנה בלאס וגאס, הגיעו לקוחות, שותפי ומנהלי החברה. את האירוע פתח כהרגלו בעשור האחרון ג'ו טוצ'י – המנכ"ל והיו"ר ומי שהפך את EMC לחברה הצומחת והנמרצת שהיא היום.

עד לפני כחמש שנים, EMC הייתה "רק" חברת האחסון הגדולה ביותר בעולם, אולם מעתה היא רואה עצמה כחברה המאפשרת לארגוני המשתמשים ולספקי הענן להפעיל מערכי מיחשוב ענן מלאים – מהתשתית ועד ניהול היישומים. כך, השאיפה היא אמנם לספק IT כשירות, אך EMC וטוצ'י לא עוצרים כאן.

אפילו המוטו המוכר, "Where Information Lives", שהופיע עד היום מתחת ללוגו, נעלם. המנטרה מעתה היא "IT כשירות לניהול תובנות לשיפור עסקי". המנטרה הזו לא כתובה, אך כל הדוברים בכנס – לרבות טו'צי ופט גלסינגר – שתפקידו לנהל את כל מוצרי המידע בחברה, הזכירו כולם שני מופעים טכנולוגיים שהם גם משבשים (disruptive), אך יכולים גם להוות איום או הזדמנות – תלוי איך נערכים אליהם.

המשבש הראשון הוא מופע מיחשוב הענן והשני הוא ריבוי הנתונים "Big Data". בשניהם EMC רואה הזדמנות אדירה שכמותה לא נראתה בתעשייה מעולם, או לפחות מאז חדירת רשת האינטרנט לפני 15 שנה. תסמכו על טוצ'י ומנהליו שיחזרו ויזכירו זאת כמה שיותר ל-10,000 המשתתפים בכנס – מתוכם כ-6,000 משתמשים ומעל ל-4,000 שותפים ועובדים. יצוין, כי במקביל נערך גם הכנס השנתי של משתמשי דוקומנטום (Documentum) – חטיבת ניהול המידע והמסמכים של EMC.

על פי דוברי EMC, השיבוש במהלך העסקים הרגיל של ניהול IT, אותו חווים המנמ"רים בעולם – הוא כפול, כי המעבר למודל הענן הפרטי כבר החל. כך, אומרים ב-EMC, מי שלא התחיל במעבר כבר מאחר, ומי שהתחיל חייב מיד להיערך למודל הענן ההיברידי – המשלב ענן פרטי המתקשר עם שירותי עננים ציבוריים, כדי לשמור על רמת שירות גבוהה לארגון. ההוכחה האחרונה לחשיבות המודל ההיברידי היא נפילת הענן של אמזון (Amazon), שהשביתה משתמשים רבים לזמן לא קצר. כך, מי שלא היה לו גיבוי של ענן פרטי – נתפס בקלקלתו.

פט גלסינגר, ה-COO והשני בניהול EMC, מציג את יתרונותיה הטכנולוגיים של EMC. צילום: פלי הנמר

השיבוש השני, ריבוי הנתונים (או Big Data בשפתם של דוברי EMC), מהווה איום נוסף על המנמ"רים. זאת, כי התוכנות הקיימות לניהול בסיסי הנתונים ואנליזת הנתונים, לא יצליחו לטפל בכמויות ה-"אינסופיות" של הנתונים הזורמים למרכזי הנתונים – בכל רגע ומכל משתמש. לפי נתוני IDC, כבר היום היקף הנתונים הדיגיטליים מוערך ב-1.2 זטה-בייטים ובשנת 2020 – כלומר בעוד תשע שנים בלבד – ההיקף הזה יאמיר לכ-35 זטה-בייטים, שנמצאים ב-300 קוואדריליון קבצים. כאן EMC מציעה את מערכי האיחסון של Isilon, החברה שרכשה רק לאחרונה, המאפשרים גידול מיידי באחסון ריבוי נתונים בזמישות (זריזות וגמישות, אג'יליות), בקצב העברה אדיר ובקובץ יחיד. EMC מספקת גם תוכנה להפקת תובנות ולהתוויית פעילות עסקית המבוססת על תובנות שנגזרו מבסיסי הנתונים האדירים. מקורה של זו היא ברכש קודם של EMC – של חברת GreenPlum, המטפלת גם היא במופע ריבוי הנתונים.

ההכרזות

בהרצאות הפתיחה שנשאו ביום הראשון של הכנס, המשיכו טוצ'י וגלסינגר להדגיש את חשיבות הענן וריבוי הנתונים למנמ"רים ולארגוניהם – וגם ל-EMC, כמובן, המתעתדת לנסוק בזכותם בהכנסותיה וברווחיה. היא כבר בקצב שנתי של 20 מיליארד דולרים והרעב נושא אותה קדימה.

כדי לצמוח, חייבים לספק מוצרים מתקדמים ופתרונות חדשניים שהמנמ"רים ירכשו. כאן הגיע מבול ההכרזות של הכנס. הראשונה היתה אודות אימוץ ראשון של Hadoop לעולם המיחשוב הארגוני ככלי לניתוח נתונים גדולים. כך, הכריזה EMC על אסטרטגיה מקיפה להפצה, שילוב ותמיכה בתוכנת הקוד הפתוח Apache Hadoop, ככלי ארגוני המוכן לשימוש עבור נתונים גדולים. שיתוף הפעולה בין EMC לתריסר שותפים, נועד לסייע לפיתוח חידושים טכנולוגיים, כגון אינטראקציות נתונים בזמן אמת ולהציע מהימנות גבוהה יותר, לצד פריסה ושימוש קלים יותר.

ים הנתונים הצפוי על פי IDC. ריבוי הנתונים הוא סיבה לכאב הראש של המנמ"רים והנאה ל-EMC, המציעה פתרונות לניהול ריבוי הנתונים במרכזי נתונים עתירי מיחשוב ענן. צילום: פלי הנמר

הכרזה שניה עסקה ב-Flash Storage Technology – האסטרטגיה של EMC להמשך קידום אימוצה של הטכנולוגיה עתירת הביצועים והחסכונית באנרגיה של האחסון המהיר בתשתיות מידע. מאז 2010 היא סיפקה 14 פטה-בייטים של מוצרי SSD (ר"ת Solid State Drive) עם קיבולת מהירה במערכים ארגוניים. זאת, על פי אנשי EMC, יותר מיצרנים אחרים. מוצרי SSD מבוססי קיבולת מהירה, הדגישה EMC, הם מהירים הרבה יותר מאשר כונני המחשב המסורתיים. על כן, EMC מתכננת לספק את כל הגרסאות המהירות של מוצרי ה-Symmetrix VMAX ומערכות האחסון EMC VNX עבור סביבות הדורשות את רמת הביצועים הגבוהה ביותר.

עוד הכריזה EMC, כי EMC Isilon מספק את מערכת קובץ בודד (Single File) הגדולה ביותר בעולם המון נתונים. כך, אומרים בחברה, Isilon מהווה את מערכת ה-NAS הראשונה והיחידה בשוק, הניתנת לגידול ומסוגלת להגיע ליותר מ-15 פטה-בייטים בנפח ובמערכת קבצים בודדת, תוך אספקת יכולות גידול מקסימליות בבניית בסיס האחסון עבור נתונים גדולים. עם ההגנה על סיווג ארגוני עם אפליקציית התוכנהSmartLock  החדשה של Isilon לשימור נתונים, יכולים כעת משתמשים ארגוניים לקבוע רמות הגנה קבועות ולהבטיח את עמידותם ואמיתותם של נתונים קריטיים במהלך מחזור חייהם.

בצומת הדרכים בתעשייה, "ענן פינת ריבוי הנתונים", נפגשים EMC והחברות שרכשה עם מוצרים לניהול מידע בענן פרטי, ציבורי והיברידי, כאחד. צילום: פלי הנמר

ההכרזה האחרונה שסיפקה EMC בכנס היתה על המהדורה החדשה EMC Atmos 2.0 לניהול נתונים גדולים. תוכנת EMC Atmos 2.0, הכריזו דוברי EMC, מציעה מהירות ביצועים גבוהה פי חמישה להכנסת נתונים, מסוגלת לטפל בלמעלה מ-500 מיליון אובייקטים ביום ובעלת יכולת גידול בהתאם לדרישות גבוהות יותר. כך, נמסר, תוכנת EMC Atmos GeoParity החדשה מגינה ביעילות על נתונים גדולים בסביבות אחסון של ענן ומאפשרת ללקוחות להשיג שיפור של 65% ביעילות התפוקה. תוכנת Atmos GeoDrive החדשה, סיכמו ב-EMC, מספקת למשתמשי מערכת ההפעלה ואפליקציות חלונות (Windows) גישה שקופה לענן תוך פחות מדקה.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנכל

    אחרי שקראתי את הכותרת וראיתי את הפרצוף של היו"ר: מבטו הזועם/נוזף ,גבותיו המכווצות ושיניו החדות הבהילו אותי ומייד התחברתי לענן הקרוב. כנראה שהענן היה היברידי שכן הוא גרם גם לרעמים וגם לברקים והמידע התפוצץ לי בפנים. מעניין מה יקרה כשהרוח תעיף את הענן רחוק מכאן והקשר שלי אליו יחלוף עם הרוח (אחרי זטהבייט של נתונים גיליתי שאני גם יכול למחוק קצת זבל...)

אירועים קרובים