נוקיה ירדה למקום השני במערב אירופה

סמסונג זינקה למקום הראשון בכלל השוק של הטלפונים הסלולריים במערב אירופה, בעוד שאפל עקפה את נוקיה בפלח השוק של הטלפונים החכמים ● בסך הכול, צמח שוק הטלפונים הסלולריים המערב אירופי ברבעון הראשון של 2011 בשיעור של 5% ומספר היחידות שנמכרו הסתכם ב-45 מיליון

נוקיה

נוקיה (Nokia) איבדה את המקום הראשון בשוק הביתי של הטלפונים הסלולריים במערב אירופה וירדה למקום השני – הן בשוק הטלפונים הסלולריים כולו והן בפלח הטלפונים החכמים – כך עולה מנתונים שפרסמה IDC.

על פי חברת המחקר, שוק הטלפונים הסלולריים המערב אירופי צמח ברבעון הראשון של 2011 ב-5% ומספר היחידות שנמכרו הסתכם ב-45 מיליון. מספר היחידות הכולל שמכרה סמסונג (Samsung) עלה ב-5.3% והגיע ל-13.2 מיליון, בעוד שהמספר הכולל של היחידות שמכרה נוקיה ירד ב-10.3% ועמד על 12.6 מיליון. הנתח של סמסונג בשוק הטלפונים הסלולריים במערב אירופה עומד על 29.3%, בעוד שהנתח של נוקיה – על 27.9%.

גם אם מבחינת הנתונים היבשים הפער אינו גדול, הרי שהשפעתו הפסיכולוגית רבה מאוד, שכן אחרי שנים שבהן נהנתה נוקיה הפינית מהמקום הראשון בשוק של הטלפונים הסלולריים, היא מאבדת את מעמדה המוביל, ועוד בשוק הביתי של מערב אירופה, למתחרה מדרום קוריאה.

במקום השלישי בשוק הטלפונים הניידים במערב אירופה נמצאת אפל (Apple) עם 9.8%, ובמקומות הרביעי והחמישי (בהתאמה) נמצאות RIM ו-HTC, עם נתח שוק של 7.8% לכל אחת מהן.

לעומת זאת, בפלח השוק של הטלפונים החכמים התמונה שונה. המכירות של אפל במערב אירופה זינקו ברבעון הראשון של השנה ב-48.9% והסתכמו ב-4.4 מיליון יחידות, בעוד שהמכירות של נוקיה בפלח שוק זה ירדו ב-15% ל-4.2 מיליון יחידות. אפל היא כיום הספקית המובילה של טלפונים חכמים באירופה, עם נתח של 20.8% מהשוק, בעוד שנוקיה ירדה למקום השני – עם 19.6%.

גם במקרה זה, המכה הפסיכולוגית קשה מכפי שמספרים הנתונים היבשים. נוקיה הובילה במשך עשור בשוק הטלפונים החכמים עם פלטפורמת סימביאן (Symbian), וכעת היא מאבדת את ההובלה, גם כאן – דווקא במגרש הביתי.

במקום השלישי בשוק הטלפונים החכמים המערב האירופי נמצאת RIM עם 16.5%, ואחריה HTC עם 16.5% וסמסונג, שאוחזת בפלח של 12.1%.

פרנסיסקו ג'רונימו מ-IDC אמר, כי "סמסונג ואפל רשמו ברבעון הראשון של השנה אבני דרך חשובות במערב אירופה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים