AT&T תרכוש את T-Mobile תמורת 39 מיליארד דולרים

ב-AT&T מעריכים, כי העסקה תיסגר בתוך כשנה, במידה שתקבל את אישור הרשויות ● אם תאושר העסקה, תהיה החברה הממוזגת חברת הסלולר הגדולה ביותר בארצות הברית, תדיח מהפסגה את וריזון ואף תפתח פער גדול ממנה ● בשוק הסלולר האמריקני הופתעו מהעסקה, לאחר שהעריכו, כי טי-מובייל תתמזג עם ספרינט - ולא עם AT&T

יצטרכו להוכיח שלא היו דברים מעולם. AT&T

עסקת הענק בשוק הסלולר: AT&T עתידה לרכוש את טי-מובייל (T-Mobile) תמורת 39 מיליארד דולרים, ולהפוך בכך לחברת הסלולר הגדולה ביותר בארצות הברית. העסקה הפתיעה את כולם – שכן עוד בשבוע שעבר העריכו רבים, אפילו בטי-מובייל עצמה, כי החברה תמוזג עם ספרינט (Sprint) ולא עם AT&T. עם זאת, מנקודת מבט טכנולוגית, השילוב בין AT&T לטי-מובייל – שהרשתות של שתיהן מבוססות על טכנולוגיית GSM – הגיוני יותר מאשר שילוב בין טי-מובייל לספרינט, שכל אחת מהן מיישמת טכנולוגיות רשת שונות.

מ-AT&T נמסר, כי העסקה תסייע לשתי החברות לפתור בעיות מסוימות בתחומי התדרים (במיוחד בדור רביעי) ותאפשר לה להאיץ את ההקמה והפרישה של רשת Long Term Evolution בשנים הקרובות. AT&T תשלם תמורת הרכישה של טי-מובייל במזומן ובמניות, אך לפני שזו תושלם, צריכה העסקה לעבור ביקורת קפדנית מצד רשויות הממשל והגופים המופקדים על ההגבלים העסקיים בארצות הברית. ב-AT&T מעריכים, כי העסקה תיסגר רק בעוד כשנה, אם יתקבל כמובן אישור הרשויות.

בין היתרונות הרבים שתעניק העסקה, על פי החברה: הגדלה של קיבולת הרשת, הגברת קצב התקשורת ושיפור האיכות; תוספת של 46.5 מיליון נקודות תקשורת (POP) לרשת LTE המתוכננת שלה, שתכסה בסופו של דבר שטח שבו מתגוררים 294 מיליון בני אדם (95% מהאוכלוסייה של ארצות הברית); תאפשר ל-34 מיליון מנויים של טי-מובייל ליהנות מטכנולוגיית LTE – דבר שלא היה מתאפשר אלמלא החליטה AT&T לרכוש אותה; ובנוסף, תניב העסקה השקעות בתשתית בהיקף של שמונה מיליארד דולרים בשבע השנים הקרובות.

מלבד כל היתרונות הללו, תגדיל כמובן העסקה את המספר הכולל של המנויים של AT&T – אשר מוערך כיום ב-95 מיליון – בכ-35 מיליון מנויים נוספים, דבר שייצור חברת סלולר ענקית שמשרתת כ-130 מיליון מנויים, המהווים כמחצית מכלל מנויי הסלולר בארצות הברית. כפועל יוצא מכך, תהפוך וריזון (Verizon) באחת מחברת הסלולר הגדולה ביותר בארצות הברית, בפער של כמה מיליוני מנויים מהמקום השני, לשנייה בגודלה, בפער גדול מהחברה הממוזגת, שכוללת את AT&T ו-T-Mobile. ספרינט תהיה אז במקום השלישי, בפער גדול אחרי שתי המובילות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים