מוזילה פרסמה מפרט משלה ליישומי אינטרנט

החברה שמאחורי פיירפוקס מציעה מפרטים לקידום של יישומי אינטרנט - במתכונת שונה מזו של גוגל ● מומחים כבר מביעים חשש מבעיות תאימות

מוזילה (Mozilla) שחררה ביום ה' למפתחים גרסת הדגמה של פלטפורמה ליישומי אינטרנט, במתכונת מבוזרת – בניגוד לחנות Chrome Web Store המרכזית של גוגל (Google).

יישומי האינטרנט על פי מוזילה הם, למעשה, אתרים עם קובץ הגדרות נלווה שמכיל את המידע הנחוץ להתקנת היישום – שיכול לפעול, בחלק מהמקרים, גם ללא חיבור לאינטרנט. זאת בניגוד לגוגל, שמבחינה בין יישומי אינטרנט בהתקנה מקומית לבין יישומי אינטרנט באירוח.

היישומים בהתקנה מקומית זקוקים לממשק API מיוחד ויכולים לפעול רק בדפדפן כרום (Chrome), בעוד שיישומי האינטרנט באירוח מזכירים אתרים רגילים, וכדי לגשת אליהם יש להזין כתובת URL בדפדפן.

ההבדלים בין הגישה של מוזילה לזו של גוגל עלולים ליצור בעיות תאימות. יישומי האינטרנט של גוגל מוצעים אך ורק בחנות Chrome Web Store וניתן להתקין אותם רק בדפדפן כרום – אם כי תהליך ההתקנה של יישומי האינטרנט מזכיר למעשה הוספת סימניה לאתר ברשת. היישומים במפרט של מוזילה יכולים להיות מוצעים על ידי כל גורם שיטרח להקים חנות מקוונת לפי המפרטים של מוזילה, וניתן להתקין אותם בכל דפדפן שיתמוך בהם.

בן פרנסיס, מהנדס תוכנה מחברת Rabbitsoft, העריך, כי הצעת יישומי אינטרנט שמיועדים להתקנה מקומית יכולה לקדם את חנויות היישומים המקוונות. לדבריו, "היישומים מהדור החדש עושים שימוש יעיל בטכנולוגיות האינטרנט, וניתן להפיץ אותם בחנויות אינטרנט מתחרות. בתהליך ההתקנה של יישומי האינטרנט יכול המשתמש לאשר את הגישה לחומרה המקומית, למשל לצורך אחסון בעבודה שלא במקוון, ולהפיק את המרב מהחומרה שבה פועל היישום, תוך שמירה מקומית של היישומים שבהם מרבים להשתמש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים