הרגולטורים בארצות הברית ובאירופה שוקלים לחקור את אפל על מדיניות הפצת התוכן החדשה שלה

הרשויות מעוניינות לבדוק האם העובדה שאפל גובה עמלה בגובה של 30% ממכירות של מנויים לאספקת תוכן מקוון המגיעים מיישומים למכשירים מתוצרתה כופה על מוציאים לאור להיענות לדרישות החברה ● משרד המשפטים האמריקני כבר פתח ב-"בדיקה ראשונית" של המדיניות ומנציבות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי נמסר, כי "אנחנו מודעים לנושא, בוחנים ומנטרים את ההתפתחויות בשוק בזהירות"

המדיניות החדשה של אפל (Apple), שבמסגרתה היא גובה עמלה בגובה 30% ממכירות של מנויים לאספקת תוכן מקוון המגיעים מיישומים למכשירים מתוצרתה, מביאה לפתיחתה של חזית חדשה נגד החברה. מדובר בחזית חזקה יותר מזו של ספקיות תוכן מוזיקלי או הוצאות ספרים, שכבר הביעו את התנגדותן לנהלים החדשים.

בארצות הברית, משרד המשפטים כבר פתח ב-"בדיקה ראשונית" של המדיניות החדשה של אפל, והחל בביצוע פניות לקבלת מידע בנושא ממנה ומספקיות התוכן. במקביל, נציבות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי שוקלת צעדים דומים. מהנציבות נמסר, כי "אנחנו מודעים לנושא, בוחנים ומנטרים את ההתפתחויות בשוק בזהירות".

משרד המשפטים האמריקני, כמו גם ה-FTC – נציבות המסחר הפדרלית של ארצות הברית – מעוניינים לבחון האם הנהלים החדשים פוגעים ברגולציות הנוגעות למסחר הוגן והאם יש בהם משום עבירה על חוקים המונעים התנהגות מונופוליסטית. ברשויות חוששים שנהלים אלה כופים על מוציאים לאור להיענות לתביעות אפל או להסתכן ולהיעלם מאחת מהפלטפורמות הנפוצות בעולם.

בשבוע שעבר הודיעה החברה, כי השיקה שירות שבמסגרתו יוצעו מגזינים, עיתונים, סרטי וידיאו ושירים תמורת דמי מנוי. מהלך זה עלול לפגוע בהכנסותיהם של שירותים משגשגים דוגמת נטפליקס (Netflix) או הולו (Hulu). במסגרת השירות, תשמור לעצמה אפל נתח של 30% מהתשלום של כל לקוח לכל מו"ל שמציע תכנים בחנות App Store, ובכלל זה מותגים נודעים, דוגמת הניו-יורק טיימס (New York Times), נטפליקס או רפסודי (Rhapsody). המו"לים יוכלו לקבוע את המחיר והמשך של המנוי, ואף להציע מנויים באתרי האינטרנט שלהם, אולם הם יחויבו להציע את אותם התנאים גם למי שירכשו מנויים באמצעות החנות של אפל. המשמעות היא שבפני לקוחות שיבקשו לרכוש מנוי וידיאו בשירות נטפליקס, למשל, יעמדו שתי אפשרויות: לרכוש את המנוי באתר האינטרנט של השירות, ובמקרה זה – נטפליקס תשמור לעצמה את מלוא התשלום, או לרכוש אותו בחנויות היישומים של מכשירי iPhone או מחשבי iPad, ובמקרה זה – יופחתו 30% מהסכום שתקבל החברה.

רפסודי, המספקת שירותי מוזיקה מקוונים, מסרה בתגובה, כי "הנהלים החדשים של אפל יהפכו את עסקינו לבלתי הגיוניים וללא יציבים מבחינה כלכלית", וכי היא שוקלת פניה לערכאות משפטיות. גוגל (Google) הודיעה שבכוונתה להציע שירות מנויים בתשלום עבור תכנים מקוונים באמצעות יישומים המותאמים למערכת ההפעלה לסלולר שלה, אנדרואיד (Android).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים