יבמ תפתח כלים אנליטיים לניתוח מידע למגזר הבריאות האמריקני

הענק הכחול וחברת פרימייר יתכננו פלטפורמה שתקשר בין מערכות מידע של בתי חולים ● הדטה בייס של פרימייר הוא הגדול ביותר בכל הקשור למידע רפואי על חולים וחולש על 40% מהמידע הרפואי הקיים בכל בתי החולים בארצות הברית

יבמ (IBM) מתכוונת להגדיל בצורה ניכרת את פעילותה בתחום התוכנות האנליטיות למגזר הבריאות, על ידי הכרזה על שיתוף פעולה עם אחת מספקיות שירותי הבריאות הגדולות ביותר בארצות הברית – חברת פרימייר (Premier) – כך מדווח המגזין האלקטרוני CMS Wire. על פי הדיווח, שתי החברות יתכננו ביחד פלטפורמה שתקשר בין מערכות המידע של בתי החולים שחברים ברשת של פרימייר.

החיבור בין שתי החברות הוא הגיוני, שכן פריימייר אוספת ומנתחת מידע קליני ופיננסי מבתי החולים החברים ברשת שלה ואילו יבמ תציע את כלי המידע והניהול שיאפשרו לקשר בין המערכות ולהפיק מהם תועלת.

משקיפים מעריכים, כי שיתוף הפעולה הזה יאפשר ליבמ להביא לידי ביטוי את השקעותיה הגדולות בפיתוח כלים אנליטיים. השקעות אלה לא היו תמיד ברורות למומחים, במיוחד בשל החשש לגבי היכולת שלהם להשתלב עם מערכות אחרות. הפלטפורמה החדשה שתייצר יבמ בעזרת פריימייר רצה בצורה רוחבית על אתרים שונים, תוך אינטגרציה מלאה בין כל המידע שיש בבתי החולים.

הדטה בייס של פרימייר הוא הגדול ביותר בכל הקשור למידע רפואי על חולים וחולש על 40% מהמידע הרפואי הקיים בכל בתי החולים בארצות הברית.

יבמ תנצל את הפלטפורמה החדשה על מנת לשלב ולקשר את הכלים שיפותחו יחד עם DB2 ופתרונות מיחסון נתונים. כמו כן, היא תשתמש בפורטפוליו לניהול המידע שלה גם לפלטפורמות וובספייר (Websphere) עם הפתרון של ES8, שמיועד לניהול מרפאות וחוקים עסקיים. לפלטפורמות אלה יצטרף פתרון האבטחה טיבולי (Tivoli), והפיתוח ייעשה על ידי רשיונל (Rational). לפרימייר עצמה יש רשת מידע רפואית שמאגדת בתוכה 25 מערכות רפואיות מ-90 בתי חולים המשרתים 1.4 מיליון מבוטחים. החברה מעריכה, כי שילוב כל בתי החולים שלה ברחבי ארצות הברית יחסוך לה 23 מיליארד דולרים.

בתוך כך, יצוין, כי לשכת המסחר ישראל-אמריקה תקיים ביום ה' הקרוב, 27 בינואר, אירוע מיוחד בנושא "תיקשוב במערכת הבריאות: התחום הצומח ביותר בשוק האמריקני – הזדמנות אדירה לחברות ישראליות". האירוע יתקיים בבית יבמ, וייערך באמצעות ועידת חוזי. המשתתפים ישמעו בו הרצאות מפי בכירי החברה שיתעסקו בחידושים בתחום זה, כולל בשוק הישראלי.

גם בישראל מתעורר שוק הבריאות מתעורר, ובשנה הקרובה צפוי גידול בהשקעות של ארגונים ומוסדות בריאות ישראליים במיחשוב ובציוד רפואי, כחלק ממגמה כללית שמאפיינת את הענף. ועידת Smart Doctor 2011 של אנשים ומחשבים, שתתקיים ב-2 במרץ, תעסוק ברפואה המקוונת והמתוקשבת בישראל בעשור הקרוב. הוועידה תתקיים בהשתתפותו של סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים