למרות הפרסומים: הקונסורציום של מיקרוסופט, אפל, אורקל ו-EMC נחוש לרכוש את הפטנטים של נובל

הקונסורציום שהקימו ארבע החברות - CPTN Holdings - נחוש לרכוש מאות פטנטים של חברת נובל, למרות משיכת ההצעה שהוגשה לרשויות בגרמניה ● לדברי מיקרוסופט, המשיכה "נובעת מכך שאנחנו זקוקים לזמן כדי לבדוק את העסקה המוצעת"

חסידי הקוד הפתוח שמיהרו לחגוג את הדיווחים שעל פיהם משך הקונסורציום שמובילה מיקרוסופט (Microsoft) את ההצעה שהוגשה לרשויות בגרמניה, מתבקשים לשוב ולפקוק את בקבוקי השמפניה.

הענקית מרדמונד שלחה שלשום (ג') הבהרה לשבועון InformationWeek שבה ציינה, כי משיכת ההצעה היא צעד פרוצדורלי בלבד, וכי הקונסורציום נחוש לרכוש את הפטנטים של נובל (Nobel). לדבריה, הצעד "נובע מכך שאנחנו זקוקים לזמן כדי לבדוק את העסקה המוצעת".

ההבהרה נשלחה בעקבות ידיעה שהופיעה באתר PC World ובה נכתב, כי CPTN Holdings – הקונסורציום שהקימו החברות מיקרוסופט, אפל (Apple), אורקל (Oracle) ו-EMC – נסוג בו מכוונתו לרכוש 880 פטנטים של נובל תמורת סכום של 450 מיליון דולרים. חלק מהפטנטים מתייחסים לטכנולוגיות של תוכנות בעלות קוד מקור פתוח, ומקורם ברכישה של החברה הגרמנית Suse Linux, שנרכשה ב-2003 על ידי נובל.

החשש של חסידי הקוד הפתוח הוא שאם הפטנטים יפלו לידי CPTN Holdings, תיפתח הדלת לתביעות על הפרת זכויות בפטנטים נגד מפתחים של תוכנות בעלות קוד מקור פתוח. ארגונים דוגמת Open Source Initiative כבר הביעו את התנגדותם לרכישה המתוכננת והגישו את הסתייגויותיהם לרשות הגרמנית להגבלים עסקיים, אשר חוקרת את העסקה.

הפטנטים הוצעו למכירה בעקבות ההסכם מחודש נובמבר האחרון, שעל פיו תרכוש חברת Attachmate את נובל תמורת סכום של 2.2 מיליארד דולרים. ההסכם כולל את מכירת הפטנטים לקונסורציום CPTN. נובל העריכה בזמנו, כי העסקה תושלם במהלך הרבעון הראשון של השנה הנוכחית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים