דיווחים: לינקדין מתכננת הנפקה ראשונית לציבור במהלך השנה

מקורות יודעי דבר מסרו, כי החברה בחרה כבר את החתמים, בהם מורגן סטנלי ובנק אוף אמריקה ● לינקדין מבקשת להקדים את ההנפקה של פייסבוק, שעדיין לא ברור מתי תיערך ● מהחברה נמסר בתגובה, כי "הנפקה ראשונית של מניות לציבור היא אחת האפשרויות הנבחנות"

חברת לינקדין (LinkedIn), שמפעילה את הרשת החברתית לאנשי מקצוע, מתכננת הנפקה ראשונית של מניות לציבור ב-2011 – וכבר בחרה את החתמים, על פי מקורות יודעי דבר. הם ציינו, כי בין החתמים שבחרה החברה הפרטית בנובמבר נמנים מורגן סטנלי (Morgan Stanley) ובנק אוף אמריקה (Bank of America).

דובר לינקדין מסר אתמול (ד'), כי "הנפקה ראשונית של מניות לציבור היא אחת האפשרויות הנבחנות". הוא סירב להוסיף פרטים.

חברות דוגמת לינקדין או Zynga, שמספקת משחקים לרשתות חברתיות, מבקשות להקדים את ההנפקה העתידית של פייסבוק (Facebook), שעדיין לא ידוע מתי תיערך – אמר אחד המקורות. "אילו פייסבוק הייתה מונפקת לפני לינקדין, הייתה ההנפקה של לינקדין מעוררת הרבה פחות עניין", הסביר המקור.

לא נתקבלה תגובה תגובה מ-Zynga.

מניות פייסבוק לא יונפקו לציבור לפני סוף 2012 – אמר פיטר תיל, חבר במועצת המנהלים של החברה, בחודש ספטמבר האחרון. עם זאת, ייתכן שבפייסבוק ישקלו בכל זאת להקדים את ההנפקה בעקבות הביקורת שמתחה הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) על ההשקעה בפייסבוק בסכום של 500 מיליון דולרים, וההתחייבות להשקיע מיליארד דולרים נוספים, של גולדמן זקס (Goldman Sachs) ו-Digital Sky Technologies.

ב-SEC בודקים אם פייסבוק עברה את הסכום המרבי שניתן להשקיע בחברה פרטית . אם ברשות יגיעו למסקנה שכך אכן קרה, ייתכן שהנפקת המניות לציבור תואץ.

לא ניתן היה לקבל תגובה מפייסבוק ומגולדמן זקס.

על פי המקורות, בלינקדין מקווים לנצל את התנופה שצבר האתר כאחת הרשתות החברתיות בעלות קצב הצמיחה המהיר ביותר באינטרנט. באתר רשומים כיום למעלה מ-85 מיליון חברים. עם זאת, אחד המקורות ציין, כי עד שתגיש החברה את המסמכים הנחוצים לרשות האמריקנית לניירות ערך עשויים לחלוף חודשים רבים. "ייתכן שיחסרו נתונים מסוימים, ייתכן שיבקשו לצמוח עוד יותר", אמר.

לינקדין לא מפרסמת נתונים על הכנסותיה. עיקר הכנסות האתר מגיעות מפרסומות ומשירותי פרימיום בתשלום. המקורות לא ידעו להעריך אתשווי החברה, אולם על פי עסקות שנערכו מחוץ לבורסה, בשוק המשני – SharePost, מוערך שווייה ב-2.2 מיליארד דולרים.

בראיון שהעניק בספטמבר אמר ג'ף וויינר, מנכ"ל לינקדין, כי דיונים על הנפקה ראשונית של מניות לציבור מתנהלים בחברה מאז שהחל למלא את תפקיד המנכ"ל הזמני, בתחילת 2009.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים