מהפך: פיירפוקס עקף את אינטרנט אקספלורר כדפדפן הפופולרי ביותר באירופה

נתח השוק ביבשת של הדפדפן מבית מוזילה עמד בסוף 2010 על כ-38%, לעומת כ-37.5% בלבד למיקרוסופט ● מומחים מעריכים, כי הסיבה העיקרית לכך היא מסך בחירת הדפדפנים שמסופק למשתמשי חלונות ביבשת, בעקבות התחייבות של מיקרוסופט לאיחוד האירופי לעשות זאת ● נתח השוק של כרום באירופה כמעט שילש את עצמו בשנה האחרונה

הדפדפן הפופולרי ביותר באירופה הוא פיירפוקס (Firefox). נתח השוק שלו עמד בסוף 2010 על 38.01% – יותר מהנתח של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer), שהגיע ל-37.52% בלבד מהשוק – כך עולה מנתונים של חברת StatCounter. בכך עקף הדפדפן מבית מוזילה (Mozilla) את זה של מיקרוסופט (Microsoft), שב-2009 עדיין הוביל את שוק הדפדפנים ביבשת.

אמנם, כבר לפני שנה הייתה גרסה 3.5 של פיירפוקס הדפדפן שהוביל את הטבלה (עם 29% מכלל המשתמשים), כשבמקום השני נמצאה גרסה 8 של אינטרנט אקספלורר (23%), אולם בחישוב כללי, מיקרוסופט נהנתה מיותר מ-45% מנתח השוק של הדפדפנים באירופה, בעוד שפיירפוקס הגיע לקצת פחות מ-40%.

אחת הסיבות למהפך היא שבמרץ 2010 החלה מיקרוסופט להציג מסך בחירת דפדפנים, בכדי לעמוד בהתחייבות שלה לוועדת ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי. ההתחייבות ניתנה בפשרה שסיימה את החקירה נגדה, שהחלה בסוף 2009. "במשך שנים רבות, מיקרוסופט קשרה באופן אוטומטי את דפדפן האינטרנט שלה למערכת ההפעלה חלונות שלה", הסבירה הוועדה. "היינו מודאגים – בהינתן השליטה של מיקרוסופט בשוק מערכות ההפעלה ל-PC – שקשר זה ימנע מלקוחות את הבחירה, והתוצאה תהיה פחות מוצרים חדשניים בשוק".

עם זאת, כפי שניתן לראות מהמספרים, אף על פי שפיירפוקס הוא הדפדפן המוביל באירופה, חלקו בשוק קטן יותר מאשר בשנה שעברה. אודהן כאלן, מנכ"ל StatCounter, הסביר זאת, ואת הירידה של אינטרנט אקספלורר מהמקום הראשון, בעלייה בכוחו של כרום (Chrome). נתח השוק של הדפדפן מבית גוגל (Goole) באירופה כמעט שילש את עצמו בשנה האחרונה, והגיע, על גרסותיו השונות, ל-14.5%. כאלן התייחס אף הוא לוויתור של מיקרוסופט: "אנחנו, ככל הנראה, רואים את ההשפעה של ההסכם ביו ועדת ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי למיקרוסופט, להציע למשתמשים באירופה בחירה ותפריט של דפדפנים", אמר.

במוזילה כמובן שמחים מהתוצאות. "כארגון ללא כוונת רווח, מוזילה נוסד כדי לספק בחירה וחידושים לרשת האינטרנט", כתב אחד מדוברי הארגון. "החדשות הללו מחזקות את העקרונות שבהן דוגל הארגון מזה זמן רב, ואת החשיבות של כיבוד האפשרות של המשתמש לבחור ולקבל את השליטה בחוויית הגלישה שלו".

במיקרוסופט, לעומת זאת, הביעו שביעות רצון "מהתגובות של הלקוחות לדפדפן החדש שלנו. יותר מ-20 מיליון איש הורידו את גרסת הבטה של אינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9), ומיצבו אותו כמהדורת הבטה שאומצה בקצב המהיר ביותר אי פעם. מעבר לכך, אנחנו רואים ברחבי העולם מומנטום חזק לאינטרנט אקספלורר 8 (Internet Explorer 8), שעדיין נותר הדפדפן הכי פופולרי בעולם", אמר אחד מדוברי החברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים