נט-אפ משדרגת 80% ממוצריה בדרך לכיבוש הענן

על פי ענקית האיחסון, מוצרי החומרה והתוכנה החדשים יסייעו ללקוחות להשתחרר ממבנה התשתיות IT המבודדות הקיים כיום במרכזי הנתונים שלהם, לכיוון תשתיות משותפות ● אנדריאס קניג, מנכ"ל נט-אפ EMEA: "מעתה ברור שהאיחסון הוא המפתח לווירטואליזציית התשתיות"

09/11/2010 13:02

ענקית האיחסון נט-אפ (NetApp), ששנת 2010 הביאה אותה לשיאי מכירות ושערי מניות חדשים, הכריזה היום (ג') על דגמים חדשים לרוחב רוב קו המוצרים שלה, כחלק מחזון תשתיות ה-IT המשותפות שלה (Shared IT Infrastructure). ההכרזה, המקיפה כ-80% ממוצרי החברה, נערכה במטה האירופאי של נט-אפ, הנמצא במתחם שדה התעופה סכיפול, שבפאתי אמסטרדם, הולנד.

על פי נט-אפ, מוצרי החומרה והתוכנה החדשים יסייעו ללקוחות להשתחרר ממבנה התשתיות IT המבודדות (Silos) הקיים כיום במרכזי הנתונים שלהם, לכיוון תשתיות משותפות – מבנה יעיל וגמיש יותר, שלדברי אנשי נט-אפ הוא הכרחי לקראת המעבר למודל המיחשוב בענן – פרטי, ציבורי או היברידי.

כך, בין היתר, הכריזה נט-אפ גם על הברית המשולשת החדשה שלה עם סיסקו (Cisco) ו-VMware לאספקת FlexPod – פתרון מוכן למרכזי נתונים במודל הענן והתשובה לברית ה-VCE של EMC, יריבתה, עם אותם שני מתחרים.

אנדריאס קניג, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל איזור EMEA של נט-אפ, הכריז כי "בעשור האחרון מקור השינויים העיקרי במרכזי הנתונים הארגוניים נבע מווירטואליזציה של השרתים, אך מעתה ברור שהאיחסון הוא המפתח לווירטואליזציית התשתיות".

ג'ון רולאסון, מנהל בכיר לשיווק פתרונות, איזור EMEA

בקו מוצרי החומרה, השיקה נט-אפ את FAS/V6200 – סדרה של שלושה מוצרי אחסון לתחום העליון, המשדרגת ומחליפה במקומות מסוימים את סדרת ה-FAS/6000 ולדברי ג'ון רולאסון, מנהל בכיר לשיווק פתרונות באזור EMEA בנט-אפ, מציעה ביצועים כפולים.

סדרת ה-FAS/V3200 מיועדת לתחום הביניים (Midrange) ומציעה שלושה דגמים. רולאסון טען שסדרה זו מציעה את יחס עלות/תועלת הטוב ביותר לחברות המחפשות וירטואליזציה בסביבות עבודה מעורבות של עיבודים מקוונים ואצווה. סדרת מוצרי FAS2000 על שני מערכיה – FAS2040 ו-FAS2040, לא שודרגה, כי היא חדשה מאוד בשוק, והוכרזה לפני חודשיים בלבד.

טום ג'ורג'נס, נשיא ומנכ"ל נט-אפ העולמית

"כיום מתרחש שינוי משמעותי, כאשר סמנכ"לי מערכות מידע מבקשים להתאים טוב יותר את מערכת ה-IT למהירות ניהול העסקים ולהשתלט על תקציבי ה-IT", אמר טום ג'ורג'נס, נשיא ומנכ"ל נט-אפ העולמית, שעמד בראש ההכרזה בארה"ב. "זהו רגע מכריע משום שההחלטות שיקבלו מנהלי IT ישפיעו לא רק על האופן שבו הם מתחרים היום, אלא גם על ההצלחה בטווח הארוך של העסקים שלהם. המנצחים בשוק זה חושבים ובוחרים באופן שונה, ולקוחות רבים יותר עוברים לפלטפורמת האחסון של נט-אפ כדי להשיג גמישות ויעילות גדולים יותר. אנו סוללים ללקוחות את הדרך לביצוע המעבר לתשתית IT  משותפת, שתעזור להם להתכונן לעתיד ולהשתמש ב-IT ככלי לניצול הזדמנויות צמיחה חדשות."

NetApp Data ONTAP 8 כוללת תכונות חדשות המאפשרות גמישות, יעילות, יכולת הרחבה וביצועים ברמה גבוהה יותר. תכונת ה-Unified Connect, הראשונה מסוגה בתעשייה, מעלה את הארכיטקטורה המאוחדת לרמות חדשות על-ידי תמיכה בכל הפרוטוקולים עם כבל אחד, לשיפור היעילות והביצועים ופישוט הניהול.

DataMotion של נט-אפ מאפשרת להעביר כמויות גדולות של נתונים בלא הפרעה לפעילות העסקית. דחיסת נתונים מוטבעת חדשה יכולה לעבוד בנפרד או עם מניעת כפילויות (דה-דופליקיישן) כדי לצמצם את כמות שטח האחסון הדרושה ולשפר את יעילות האחסון. יתרונה של נט-אפ בכך שהיא מציעה מניעת כפילויות באיחסון הראשוני ולא רק בגיבוי, כפי שעושות מתחרותיה.

סדרת FAS/V6200 של נט-אפ היא משפחה של שלוש מערכות אחסון חדשות ומתקדמות, FAS/V6280, FAS/V6240 ו-FAS/V6210, שמרחיבה את הארכיטקטורה המאוחדת של החברה ומשפרת את איכות הביצועים פי שניים, מספקת זמינות גבוהה יותר ברמת הארגון וכושר הרחבה וגמישות גדולים יותר. הלקוחות יכולים לעמוד בדרישות עסקיות חיוניות למשימה ולהגיב לצמיחה המהירה ולקצב העסקי המואץ. מערכת 6280, החזקה ביותר, כוללת 1,440 כונני דיסקים בקיבולת עד 2.9 פטה-בייטים, זיכרון של 192 ג'יגה-בייטים וזיכרון פלאש של 8 טרה-בייטים; למערכת 6240 אותה קיבולת מקסימלית ומספר כוננים, אך הזיכרון יורד ל-96 ג'יגה-בייטים והפלאש ל-6 טרה-בייטים; מערכת הכניסה 6210 מציעה קיבולת עד 2.4 פטה-בייטים, 1,200 כונני דיסקים, 48 ג'יגה-בייטים זיכרון ופלאש של 3 טרה-בייטים.

סדרת ה-FAS/V3200 של נט-אפ היא משפחה של שלוש מערכות אחסון חדשות בהיקף בינוני, FAS/V3270, FAS/V3240 ו-FAS/V3210, המספקת את אחת מהפלטפורמות החסכוניות ביותר בתעשייה לקבלת גמישות ויעילות רבות יותר, ביצועים טובים יותר וזמינות ברמת הארגון כדי לתמוך בדרישות אחסון בהיקף בינוני וכדי להסתגל לשינויים בעתיד.

נט-אפדגם הכניסה הוא 3210 המציע 420 כונני דיסקים וקיבולת מקסימלית של 480 טרה-בייטים, עם 8 ג'יגה-בייטים של זיכרון פלאש של 512 ג'יגה-בייטים; הדגם הבא, 3240, מציע עד 600 כונני דיסקים עם קיבולת עד 1.2 פטה-בייטים, זיכרון של 16 ג'יגה-בייטים ופלאש של 1 טרה-בייטים; דגם העל בסדרה 3270 מציע קיבולת עד 1.9 טרה-בייטים ועד 960 כונני דיסקים, זיכרון 32 ג'יגה-בייטים ופלאש של 2 טרה-בייטים.

בנוסף לטכנולוגיית Flash Cache, הצגתם של כונני SSD מרחיבה את ההיצע של נט-אפ באפשרויות בחירה ללקוחות הדורשים זמני תגובה מהירים קבועים ליישומים קריטיים. כונני SSD החדשים יכולים להתחבר לרשתות SAN ו/או NAS ללא צורך בשער או מערכת אחסון אחרת.

כמו כן, הציגה נט-אפ מערך כונני SAS – ה-DS2246. זהו כבר הדור השלישי החדש, מבוסס SAS, העוזר להכפיל את צפיפות האחסון ולשפר עד 50% ביעילות צריכת החשמל ומציע גמישות וזמינות.

חבילת תוכנת הניהול OnComman מאפשרת שליטה רבה יותר ושיפור משמעותי של האחסון המאוחד בעזרת API פתוח שמשתלב עם מגוון מוצרי ניהול ורכיבי Hypervisor של צד שלישי.

פתרון מרכז הנתונים המודולארי של FlexPod הוא פתרון ארוז ומקונפג בתצורה הרצויה למרכזי נתונים השואפים לעבור ביעילות ובקלות למודל מיחשוב ענן. כחלק משיתוף הפעולה המתמשך ביניהן, מציעות נט-אפ, סיסקו ו-VMware עיצוב ארכיטקטורה של מרכז נתונים מאומת, מתוקנן ובגודל מוגדר מראש, שיהיה זמין דרך שותפי ערוץ משותפים נבחרים. FlexPod עבור VMware מסייע ללקוחות להאיץ את המעבר לתשתית IT משותפת ווירטואלית באמצעות תכנון עקבי ומוכח שמטרתו לפשט את הפריסה ולעזור בצמצום הסיכונים.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים להולנד

מתעניין במיחשוב ענן? הירשם לכנס CloudCon של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים