אבי גבאי, מנכ"ל בזק: ב-2011 נציע גלישה במהירות 200 מגה

"אנו המדינה הראשונה בעולם העושה שימוש בטכנולוגיה הממזגת שני כבלי נחושת ועל ידי כך מאפשרת יותר מלהכפיל את מהירות הגלישה", אמר גבאי ● לדבריו, באחרונה החלה דויטשה טלקום הגרמנית, להתעניין באופן העבודה של בזק ולשכפלו ● יובל קינן, סמנכ"ל טכנולוגיות בזק: "קצב הפריסה של רשת ה-NGN שלנו הוא המהיר בעולם"

בזק מציעה אפשרות לגלישה של 50 עד 100 מגה בייט לשניה ומבטיחה לספק יכולת לגלישה במהירות 200 מגה בייט בשניה בשנה הבאה, כך הודיע היום (ב') אבי גבאי, מנכ"ל בזק, במסיבת עיתונאים שערכה החברה בכנס השנתי שלה בגני התערוכה בתל אביב.

באירוע הכריזה בזק על שיתוף פעולה שלה עם נוקיה-סימנס (Nokia Siemens Networks), במסגרתו תתאפשר הגלישה ברשת במהירות של מאות מגה כבר בשנה הבאה. "אנו המדינה הראשונה בעולם העושה שימוש בטכנולוגיה הממזגת שני כבלי נחושת ועל ידי כך מאפשרת יותר מלהכפיל את מהירות הגלישה (Bonding)", אמר גבאי. הוא ציין כי באחרונה החלה דויטשה טלקום (Deutsche Telekom), ענקית התקשורת הגרמנית, להתעניין באופן העבודה הייחודי של בזק ולשכפלו.

לדברי מנכ"ל בזק, "לפני שנה הכרזנו שנבצע מהפכה בעולם המהירויות באינטרנט. כיום, יותר ממחצית מתושבי המדינה נגישים לרשת, ונהנים ממגוון רחב של מוצרים ושירותים חדשים ומתקדמים". עוד הוסיף גבאי כי "כבר היום יש לבזק כ-150 אלף לקוחות המחוברים לקצבים של 10 מגה ומעלה, וקצב השדרוגים החודשי הוכפל מאז השקת הרשת. בזק תציע מהירויות גלישה גבוהות ככל שהשוק ידרוש, ואף יותר מכך. בהמשך, רשת ה-NGN תספק מהירות של מאות מגה ללקוחות החברה".

יובל קינן, סמנכ"ל טכנולוגיות בזק, אמר כי קצב הפריסה של רשת ה-NGN שלהם הוא המהיר בעולם, וכיסוי הפריסה כיום עומד על 55% מהמדינה, עם צפי ל-90% ב-2011, וסיום הפרויקט ב-2012. הוא אמר כי הסיבה העיקרית להיערכות התשתית המסיבית של החברה, היא הצפי להזרמת תכני וידיאו על ידי גוגל ואחרות ברשת, בקרוב, "ורצינו להיות מוכנים לכך". לשאלה על מצב הפריסה של הרשת בערים הגדולות אמר קינן כי "בתל אביב, קצב ההתקדמות יפה מאד, וכשאין לנו מספיק מקום על המדרכה, אנו שוכרים חדרים. בכלל, בכל המדינה המצב מצויין. יש לנו בעייה מרכזית בחיפה, אנו עובדים קשה כדי לפתור אותה, ואני מעריך כי בשבועות הקרובים נראה פריצת דרך בעיר". קינן סירב לפרט מה מהות הבעיה.

קינן הוסיף כי החל מינואר 2011 בזק תשווק אך ורק רשתות אלחוטיות מתקן N. "הרשת בעלת טווח קליטה רחב", אמר, "ומאפשרת ללקוחות ליהנות מקצב העברת נתונים גבוה במיוחד ותמיכה ביישומים מתקדמים הדורשים QOS כגון וידאו, Voice ועוד".

בהתייחסו לשירותים שמציעה החברה במודל מיחשוב ענן, אמר קינן כי "בזק מאמינה בענן ותרחיב את היצע השירותים שלה בתחום". הוא ציין כי בנוסף על השירותים שכבר פועלים היום כגון פיירוול ושירותי אבטחה רשתית, NetDisk ו-IP-Centrex, תפעיל החברה בקרוב גם שירות מצלמות בקרה, שירות גיבוי מרוחק לעסקים, שולחן עבודה מרוחק (VDI) ויישומים עסקיים נוספים. "כל שירותי הענן מושתתים על היכולות הנגזרות מרשת ה- NGN", אמר.

רן גוראון, סמנכ"ל שיווק בזק, אמר כי החברה מציעה 6 קצבי NGN מהירים במיוחד, עם גלישה במהירות של 50 מגה, בעלות 299 שקלים לחודש. בנוסף, אמר, החברה מציעה גלישה במהירות שבין 60 ל-100 מגה, במהירות המירבית הניתנת בכל איזור מגורים, בעלות של 399 שקלים לחודש, "כאשר התמחור נעשה לפי מהירות של 60 מגה, על מנת שלא ייווצר מצב שלקוחות ישלמו על מהירות גבוהה ממה שיקבלו בפועל". הוא ציין כי ככלל, "ככל שמגוון קצבי הגלישה שאנו מציעים רחב יותר, המחיר עבור מגה אחד יורד".

גוראון הוסיף, כי החברה השיקה שירותים נוספים עבור המגזר העסקי על גבי רשת ה-NGN, ביניהם שירות BizNet המספק קצבי גלישה גבוהים במיוחד לעסקים, שירותים בענן, ורשת נוספת בטכנולוגיית המטרו. הוא סיים באומרו כי בקרוב צפויה קפיצת מדרגה בעולם הטלפונים החכמים, שעם הטמעת תוכנת ה-Bphone, יהפכו את ה-iPhone למכשיר טלפון בעלות שיחת בזק.

נוקיה סימנס היא ספקית הטכנולוגיה העיקרית של בזק לרשת ה-NGN שלה, ושתי החברות עובדות במשותף על פיתוח הטכנולוגיה שתאפשר את קצבי הגלישה של מאות מגה. בפה דונאגמה, נשיא נוקיה-סימנס אירופה, אמר במסיבת העיתונאים כי "רוחב הפס המוגבר יאפשר ליהנות משירותי אינטרנט חדשים ומתקדמים, כמו האפשרות לצפות בו זמנית בכמה ערוצי IPTV באיכות גבוהה, ואפילו יאפשר שירותים מתקדמים יותר כמו צפייה בטלוויזיית תלת מימד, שירותי רפואה מרחוק, משחקי וידיאו ברשת, ועוד. בעזרת הפרויקט של בזק, אנו שותפים לאספקת שירותי תקשורת מתקדמים בעולם כולו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלמה

    כלקוח ותיק של בזק במעלות אשמח אם יוכלו לספק מהירות של 5 מגה ..הפריפריה לא נספרת בבזק !

אירועים קרובים