מלחמת הדפדפנים: פיירפוקס משמש 24% מהגולשים; כרום זינק ב-254% בשנה האחרונה לנתח של 7%

על פי נתוני Net Applications, הדפדפן של גוגל זוכה לאהדה בפלח השוק החשוב של מפתחי התוכנה - מגמה שאמורה להדאיג במיוחד את מיקרוסופט ● יש כבר מי שצופים, כי בעוד שמיקרוסופט גורפת רווחים ממערכות הפעלה ותוכנות אופיס, בשוק הדפדפנים היא תתקשה בעתיד להתחרות בגוגל, שעיקר עיסוקה הוא באינטרנט

בתום עשור שנים שבו זינב באינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft), הגיע דפדפן פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla) לנתח של 24% משוק האינטרנט בעולם – כך על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר Net Applications. אולם, את הצמיחה המהירה ביותר בנתח השוק רושם כיום דווקא דפדפן כרום (Chrome) של גוגל (Google), אשר הושק ב-2008 ורשם מאז תחילת 2009 זינוק של 254% בנתח השוק – שעומד כיום על 7.24%.

מגמה זו אמורה להדאיג במיוחד את מיקרוסופט – משום שכרום זוכה לאהדה בפלח השוק החשוב של מפתחי התוכנה. על כך מצביעים כמה מדדים: באתר הפופולארי W3schools מבקרים קרוב ל-15 מיליון גולשים מדי חודש, מרביתם מפתחי אינטרנט. מספר הביקורים בדפדפן כרום נמצא כיום במגמת עלייה ועומד על 15.9%, בהשוואה ל-46.6% פיירפוקס ו-31% ב-IE.

באתר Ubuntu.com, ביקרו במחצית השנייה של שנת 2009 כ-61% מהגולשים בדפדפן פיירפוקס, 20.21% ב-IE ו-7.63% בכרום. במחצית הראשונה של 2010 ביקרו 56.93% בדפדפן פיירפוקס, 18.06% ב-IE ו-14.90% בכרום.

יש כבר מי שצופים, כי בעוד שמיקרוסופט גורפת רווחים ממערכות הפעלה ותוכנות אופיס (Office), בשוק הדפדפנים היא תתקשה בעתיד להתחרות בגוגל, שעיקר עיסוקה הוא באינטרנט. ימים יגידו אם תחזית זו תתממש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים