יבמ בחרה בפיירפוקס כדפדפן ברירת המחדל שלה

החברה תעניק "עידוד נמרץ" לגלוש באמצעות הדפדפן של מוזילה לעובדים שעדיין לא עושים זאת, תדריך אותם לכך ותתקין את פיירפוקס מראש בכל המחשבים החדשים שתרכוש ● לדברי הענק הכחול, "הבחירה בפיירפוקס נעשתה בזכות התאמתו המוחלטת לתקני הענף, העולה בקנה אחד עם האסטרטגיה שלנו להחלת תקנים כאלה, לצד יתרון הדפדפן בתחום האבטחה"

יבמ (IBM) הודיעה, כי פיירפוקס (Firefox) יהיה דפדפן ברירת המחדל של כל 400 אלף עובדי החברה. הודעה זו של הענק הכחול מעניקה לדפדפן מבית מוזילה (Mozilla), בעל הקוד הפתוח, "חותמת הכשר" של יישום ארגוני לכל דבר.

בוב סוטור, סגן נשיא לטכנולוגיות ותקנים של קוד פתוח ביבמ, כתב בסוף השבוע בבלוג שלו, כי פיירפוקס ישמש דפדפן ברירת המחדל במחשבים שולחניים או ניידים עם מערכות ההפעלה לינוקס (Linux), חלונות (Windows) או Mac. אף על פי שמוצעים גם דפדפנים אחרים לפלטפורמות מרובות – דוגמת אופרה (Opera) או כרום (Chrome) של גוגל (Google) – הרי שפיירפוקס הוא "תקן הזהב לדפדפנים פתוחים, בטוחים, שעומדים בתקנים", כתב סוטור.

לדבריו, "הבחירה בפיירפוקס נעשתה בזכות התאמתו המוחלטת לתקני הענף, העולה בקנה אחד עם האסטרטגיה שלנו להחלת תקנים כאלה, לצד יתרון הדפדפן בתחום האבטחה".

במסגרת המהלך, עובדים שעדיין לא משתמשים בפיירפוקס יזכו ל-"עידוד נמרץ" כדי לעשות זאת. כמו כן, בכל המחשבים החדשים יותקן הדפדפן מראש, ויבמ מצפה גם מחברות שמוכרות תוכנות שמבוססות על עבודה בדפדפן אינטרנט לתמוך בפיירפוקס. סוטור הוסיף, כי החברה גם תכשיר את עובדיה להשתמש בו.

ביבמ מעריכים, כי השימוש בפיירפוקס יניב לחברה תועלת רבה, נוכח המעבר למיחשוב ענן. "כדי שהמעבר הזה יושלם בהצלחה, חייבים ליישם בתשתיות, ביישומים ובתקשורת הנתונים תקנים פתוחים", כתב סוטור.

מוזילה בירכה על ההודעה של יבמ. "שמחנו לשמוע שפיירפוקס יגיע למשתמשים רבים עוד יותר, ואנחנו מודים ליבמ על התמיכה המתמשכת בתקנים פתוחים", נמסר מהארגון.

יבמ תורמת מזה שנים רבות לפיתוח של הדפדפן מבית מוזילה, וההודעה הנוכחית אינה בגדר הפתעה. עם זאת, אין ספק שההצהרה על כך שהדפדפן הוא תוכנה ארגונית לכל דבר תתרום תרומה חשובה לפופולריות שלו בקרב גולשי האינטרנט.

יצוין, כי בדו"ח האחרון שפרסמה, ציינה NetApplications, כי נתחי השוק של פיירפוקס ואינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) ירדו בחודש מאי, בעוד שהנתח של כרום הוסיף לעלות. על פי הנתונים של החברה, אינטרנט אקספלורר עדיין נמצא במקום הראשון, פיירפוקס שני, כרום שלישי וספארי (Safari) של אפל (Apple) – במקום הרביעי.

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים