הסטארט-אפ פנורמיק פאואר ייצג את ישראל בתחרות העולמית של יבמ

החברה, שפועלת בתחום הקלינטק, נבחרה מבין חמש חברות שעלו לשלב הגמר בתחרות SmartCamp הישראלית של הענק הכחול

הסטארט-אפ פנורמיק פאואר (Panoramic Power), הפועל בתחום הקלינטק, נבחר לייצג את ישראל בשלב הגמר של תחרות SmartCamp של יבמ (IBM). ההכרזה על הבחירה התקיימה אמש (ה') בטקס חגיגי שנערך בבית יבמ בפתח תקוה. באירוע, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים, התמודדו חמש חברות שעלו לשלב הגמר בתחרות המקומית של הענק הכחול.

בשלב המוקדם של התחרות השתתפו יותר מ-70 חברות סטארט-אפ, ובהמשך נבחרו מתוכן 10 שעברו לשלב הבא. התחרות יועדה לחברות ישראליות בנות פחות משלוש שנים, בבעלות פרטית, המפתחות תוכנה המשתלבת ביוזמת עולם החכם של יבמ. תחרויות מקומיות מקבילות מתקיימות בימים אלה בשש ערים בעולם: בוסטון, סן פרנסיסקו, לונדון, פריז, דבלין ושטוקהולם. בסיומן תגיע החברה שתיבחר בכל מדינה להשתתף באירוע SmartCamp שייערך בדבלין, אירלנד, בחודש נובמבר. החברה הזוכה תקבל את התואר The World's Smartest Start-Up.

על צוות השופטים בתחרות של יבמ בארץ נמנו עוזיה גליל – מאבות תעשיית ההיי-טק המקומית, יורם טיץ – מנכ"ל ארנסט אנד יאנג ישראל, רלי מרידור – סמנכ"לית מערכות המידע של דואר ישראל, עודד כהן – מנהל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה ודן יכין – מנהל מחקר ב-IDC ישראל.

פנורמיק פאואר מפתחת פתרון זול לניטור צריכת החשמל המדויקת ברמת המעגל החשמלי הבודד. המערכת מאפשרת לבעלים ולמנהלים של בניינים מסחריים, לצמצם את צריכת החשמל בשיעור של 15%-20%, לחזות מראש ולמנוע תקלות, עומסי יתר ושריפה בארונות החשמל. מיפוי מדויק של מערכות החשמל ברמת הבניין, המתאפשר עם הפעלת המערכת – מוביל למיטוב של ניהול המבנה, תוך שילוב עלויות האנרגיה במערכות ERP.

המערכת, עליה הוגשה בקשה לרישום פטנט, משלבת חיישנים אלחוטיים זולים, יחד עם תוכנה המוצעת כשירות. החברה מעסיקה ארבעה עובדים ופועלת במרתף ביתו של אחד המייסדים במושב קידרון. מייסדי החברה הם עדי שמיר ודוד אלמגור, שעבדו בעבר בתחום המוליכים למחצה והתקשורת, יחד עם קורי סלקה האמריקני, בכיר לשעבר במיקרוסופט (Microsoft). העבודה על המערכת החלה באפריל 2009, במימון פרטי של השותפים, אליהם הצטרף גם משקיע פרטי.

תחרות SmartCamp נועדה לעודד ולסייע לדור הבא של חברות הזנק למצות את ההזדמנויות העסקיות בתחומי תעשייה שונים הצומחים במהירות, כגון: אנרגיה, מים, שירותי בריאות, תקשורת וממשל. ישראל נמנית על שבע המדינות הראשונות בעולם בהן מופעלת התוכנית, יחד עם ארה"ב, סין, הודו, גרמניה, צרפת ובריטניה. התכנית מנוהלת בארץ על ידי היחידה לטכנולוגיה גלובלית (GTU) ביבמ ישראל.

חמש החברות שהגיעו אמש לשלב הגמר הן: פודיוקייט (Fooducate), המספקת נתונים תזונתיים על מוצרי המזון הנרכשים במרכולים; איוויגליו (eVigilo), המשדרת התראות לאוכלוסיה במקרים של פיגועי טרור או אסונות טבע; וואי-בטר (WAYbetter), היוצרת תחנת מוניות ענקית וירטואלית ומקשרת בין מוניות ובין נוסעים; גרינלט (Greenlet Technologies), המספקת מענה לצמצום עומסי שיא בצריכת חשמל, והזוכה – פנורמיק פאואר. חמש החברות נפגשו במהלך יום האתמול עם 34 מנטורים – בכירי קהילת ההון סיכון, מייסדי חברות הזנק שהצליחו בעבר, מנהלי פיתוח ומנמ"רים בארגוני ענק. המנטורים ייעצו לחמש החברות בתחומי הטכנולוגיה, השיווק והכספים.

עם היוודע על הזכיה אמר אלמגור, כי "אני מפחד. לא אוכל לחזור לארץ, אם לא אזכה בתחרות באירלנד". את האירוע הנחה פלי הנמר – נשיא ויזם אנשים ומחשבים, והוא נפתח בדברים של גבי טל – דירקטור ביבמ אירופה האחראי לקשרים עם מפתחי תוכנה. הדוברים באירוע היו ד"ר גורודות' באנאבר – סגן נשיא ו-CTO חטיבת השירותים הציבוריים ביבמ העולמית, וסול סינגר – מחבר משותף של רב-המכר "Start-Up Nation", המגולל את סיפורה של תעשיית ההיי-טק וחברות ההזנק בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים