מילוש הרנקאר, סיטריקס: "תחום החינוך חייב להתקדם ולנצל את היכולת של מיחשוב הענן"

"טכנולוגיות כמו וירטואליזציה וההתפתחות הטבעית שלה - מיחשוב ענן, לא רק מאפשרות לה להימצא בחזית הטכנולוגיה, אלא גם לחסוך כסף ומשאבים רבים ולאפשר להרבה יותר ילדים גישה למיחשוב כבר מגיל צעיר", אמר הרנקאר, סמנכ"ל East EMEA בסיטריקס, המבקר בימים אלה בישראל ● אחת הסיבות לביקור היא לדון במענה למכרז ענק של משרד החינוך למיחשוב ו-וירטואליזציה של מערכת החינוך

"תחום החינוך חייב להתקדם ולנצל את היכולות של טכנולוגיות הווירטואליזציה ומיחשוב הענן", כך אמר מילוש הרנקאר, סמנכ"ל East EMEA בסיטריקס (Citrix), בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "מערכת החינוך, בהיותה מערכת גדולה בכל מדינה, רגישה מאוד הן למחיר והן לביצועים. לכן, טכנולוגיות כמו וירטואליזציה וההתפתחות הטבעית שלה, מיחשוב ענן, לא רק מאפשרות לה להימצא בחזית הטכנולוגיה, אלא גם לחסוך כסף ומשאבים רבים ולאפשר להרבה יותר ילדים גישה למיחשוב כבר מגיל צעיר".

הרנקאר מבקר בימים אלה בארץ כאורח קבוצת אמן. במסגרת ביקורו, נפגש הרנקאר, שעבר לעבוד בסיטריקס לאחרונה, לאחר שמילא תפקידי ניהול בכירים במיקרוסופט (Microsoft), עם מנמ"רים בכירים ושותפים עסקיים של סיטריקס ואמן בישראל. בין היתר, הוא הגיע לישראל כדי לדון במענה למכרז ענק של משרד החינוך למיחשוב ו-וירטואליזציה של מערכת החינוך הישראלית. לדבריו, לסיטריקס יש ניסיון רב בביצוע פרויקטי וירטואליזציה במוסדות חינוך ואוניברסיטאות באירופה ובארצות הברית. "אנחנו מבצעים פרויקטים באוניברסיטאות שמשתמשות בטכנולוגיה המשותפת שלנו ושל מיקרוסופט", אמר. "יש לנו פרויקטים בכמה מדינות ויש לנו גם הדגמה של קולג' באמריקה המשתמש בטכנולוגיית סיטריקס עבור הסטודנטים. בקליפורניה קיים קולג' שבו הסטודנטים יכולים להשתמש במרכזי המיחשוב לעבודה, והוא עושה זאת באמצעות סיטריקס, כי הוא יכול להפחית את עלות ציוד הקצה ולשלוט במחשבים כדי לפתור בעיות".

הרנקאר: נתמקד השנה בווירטואליזציה של שולחנות העבודה

"סיטריקס רואה את 2010 כשנת הווירטואליזציה של שולחנות העבודה, וזהו המיקוד העיקרי שלה השנה", אמר הרנקאר. "התחום החל מבחינתנו ב-2008, עם הפיילוט הראשון שעשינו. כיום זהו שוק גדול, שגרטנר (Gartner) ואנליסטים רבים מעריכים שיגיע ל-60 מיליארד דולרים בשנים 2012-2013. סיטריקס ממוצבת נכון בתחום העברת הנתונים (Application Delivery), בשל ניסיון מצטבר של יותר מ-20 שנים. אנחנו ממוצבים במקום טוב כדי לגרוף חלק ניכר מהשוק".

לאחרונה הכריזה סיטריקס על ה-XenClient – "לקוח רזה" (Thin Client) המהווה, למעשה, שתי מכונות וירטואליות ש-"רצות" על גבי יחידה קטנה אחת, המסוגלת להחליף מחשב נייח או נייד. ההכרזה הייתה יחד עם יצרנית השבבים אינטל (Intel) ועם מיקרוסופט, לתאימות מלאה עם השרתים הוירטואליים מתוצרתה (Hyper V). "אין עוד חברה בתחום הווירטואליזציה שעובדת עם אינטל כדי לפתח טכנולוגיה מסוג זה", אמר הרנקאר. "דמיין לעצמך שיש לך מחשב אחד, נייד או נייח, שבו אתה יכול לקבל שני שולחנות עבודה שונים עם מערכות הפעלה שונות, אחת לצרכים עסקי ושנייה לצרכים פרטיים".

תכונה נוספת ב-XenClient מאפשרת למחוק מרחוק, בלחיצת כפתור, את כל המידע העסקי שנשמר על מחשב נייד שאבד לעובד. עם ריבוי המחשבים הניידים והירידה במחירים, בכל שנה אובדים מחשבים רבים, ולעתים הם מגיעים לידיים הלא נכונות.

לדברי הרנקאר, "אנחנו עובדים במשותף עם קבוצת אמן בכדי להרחיב את עסקינו בישראל ולהביא את מכלול היתרונות שלנו לשוק המקומי. סיטריקס נחלה הצלחות רבות בשנה החולפת במגזרי התובלה, הבנקאות, ה-IT והבריאות בישראל, וזכינו במספר מכרזים חשובים". הוא סיכם באמרו, כי "מגמת הווירטואליזציה היא עולמית, והשוק הישראלי מתנהג בהיבט זה כשאר השווקים. ההתעניינות רק גוברת עם הרצון של ארגונים לעבור לחלונות 7 (Windows 7). עם סיטריקס, קל יותר להעביר את מחשבי הארגון למערכת הפעלה זו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים