דיווח: גוגל תפסיק בקרוב את הפעילות שלה בסין

על פי דיווח בפייננשל טיימס, גוגל "בטוחה ב-99.9%" שתסגור את מנוע החיפוש שלה במדינה, לאחר שהמשא ומתן שניהלה עם הממשלה בבייג'ינג עלה על שרטון ● לא נמסר מתי בכוונת ענקית החיפוש לבצע את ההסרה ● בגוגל סירבו להגיב

גוגל (Google) בטוחה ב-99.9%, כי תסגור את מנוע החיפוש שלה בסין – כך דיווח אמש (ש') הפייננשנל טיימס (Financial Times). הסיבה לכך היא, על פי העיתון, שהמשא ומתן עם הצנזורה הסינית הושהה, וככל הנראה עלה על שרטון.

העיתון ציטט מקור המקורב לשיחות שאמר, כי הנהלת החברה ניהלה בסוף השבוע דיונים על הסרת האתר הסיני. לא נמסר מתי בכוונת ענקית החיפוש לבצע את הסגירה, שמשמעה הפסקת הפעילות במדינה.

דוברות גוגל סירבה להגיב לידיעה.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הסינית ציטטה ביום ו' דברים שאמר הרגולטור הסיני לפיקוח על הרשת, שלפיהם "גוגל חייבת לציית לחוק הסיני – או שעליה לשאת בתוצאות".

גוגל הודיעה בינואר, כי בכוונתה להפסיק למלא אחר הוראות הרשויות בבייג'ינג, ולא לצנזר יותר את פעילות מנוע החיפוש שלה במדינה. היא עשתה זאת בעקבות החדירה לשרתיה בסין בדצמבר האחרון, אז נפרצו עשרות חשבונות של תיבות דואר של פעילי זכויות אדם סיניים.

רמז להפסקת הפעילות ניתן בדבריו של אריק שמידט, מנכ"ל גוגל. הוא אמר לכתבים ביום ה', כי ענקית החיפוש תסיים בקרוב את המגעים המתקיימים עם הממשל הסיני על עסקיה במדינה. שמידט הוסיף, כי "אנחנו מנהלים מגעים פעילים עם ממשלת סין", וציין שהחברה בחרה שלא לתת פרסום לגבי מצב השיחות. "משהו צפוי לקרות במועד קרוב", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים