גוגל הסגירה אדם שעסק בפורנוגרפיית ילדים על סמך סריקת הג'ימייל שלו

התמונות התגלו בחשבון הג'ימייל הודות לטכנולוגיה מיוחדת המייצרת לכלתמונה פורנוגרפית של ילדים מזהה דיגיטלי ייחודי המאפשר למערכות לזהות אותה ככזו

ג'ון הנרי סקילרן, בן 41, הואשם בהחזקת חומרים פורנוגרפיים של ילדים לאחר שגוגל (Google) דיווחה למרכז הלאומי של ארצות הברית לילדים נעדרים ונפגעים (NCMEC – National Center for Missing and Exploited Children) כי בתיבת הדואר האלקטרוני שלו נמצאו שלוש תמונות פורנוגרפיות של ילדים. על פי הדיווחים, גוגל גילתה כי סקילרן שלח תמונה בוטה של ילדה קטנה ודיווחה על התקרית לרשויות.

בחיפוש שערכה המשטרה בטלפון ובמחשב הלוח של סקילרן, עבריין מין שהורשע בתקיפת ילד קטן לפני קרוב לעשרים שנים, נמצאו בהם חומרים פורנוגרפיים של ילדים, וכן הודעות טקסט ודואר אלקטרוני שבהן הביע סקילרן עניין מפורש בחומרים כאלה. סקילרן שוחרר בערבות של 200 אלף דולר ויואשם בסעיף אחד של החזקת חומרים פורנוגרפיים של ילדים, ובסעיף נוסף של קידום חומרים כאלה.

"החוק מחייב חברות לדווח על חומרים פורנוגרפיים של ילדים, אם הן נתקלות בחומרים כאלה" אמרה מישל קולינס, סגנית נשיא במרכז הלאומי של ארצות הברית לילדים נעדרים ונפגעים. "אנו מקבלים מדי שבוע בין 10,000 ל-15,000 דיווחים כאלה מניסיונות לפתות ילדים ועד לסחר בילדים".

דובר גוגל הבהיר כי התמונות התגלו בחשבון הג'ימייל (Gmail) של סקילרן מפני שכל "תמונה פורנוגרפית של ילדים נושאת מזהה דיגיטלי ייחודי שמאפשר למערכות לזהות אותה ככזו. חשוב לזכור שאנו משתמשים בטכנולוגיה כדי לזהות אך ורק חומרים כאלה, ולא שום חומר אחר – אפילו לא ניסיונות לתכנן שוד, למשל". הדובר הוסיף כי "למרבה הצער, חברות אינטרנט נאלצות להתמודד עם ניצול מיני של ילדים, ומשום כך אנו מסירים חומרים כאלה ממנוע החיפוש ומהדואר, ומדווחים מיד לרשויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים