פרטנר מעלה הילוך: השיקה רשת דור 4 בישראל

החברה הודיעה כי השיקה את השירות ללקוחותיה שיש להם סמארטפונים התומכים ברשת המתקדמת ● פלאפון וסלקום הודיעו מספר שעות לאחר מכן כי ישיקו את הרשתות שלהן "בקרוב", לאחר קבלת אישור משרד התקשורת

זינוק ברווחים. פרטנר

באיחור של ארבע שנים יחסית לעולם, השיקה היום (ג') פרטנר רשת דור 4 בישראל. כמה שעות לאחר הודעתה של פרטנר מסרו ופלאפון וסלקום כי ישיקו את רשתות הדור הרביעי שלהן "בקרוב".

השקת הרשת מגיעה לאחר החלטת משרד התקשורת בתחילת השבוע להתיר למפעילות הסלולר להשתמש בפס תדרים ברוחב 5 מגה-הרץ בתחום ה-1,800 מגה-הרץ בטכנולוגיית LTE. מאחר שפרטנר פינתה רצועה של 5 מגה-הרץ ולסלקום גם יש תדרים מתאימים, פלאפון תקבל בהשאלה תדרים ממשרד התקשורת, וזאת עד שייערך המכרז המלא לתדרי הדור הרביעי.

מאחר שפרטנר עומדת בתנאים של משרד התקשורת, של פריסה ביחס של 1:1 בפריפריה ובמרכז, ויש לה כבר 750 אתרים – היא הראשונה שהמשרד התיר לה להשיק את הרשת, והיא עושה זאת בלי לגבות תשלום נוסף מהלקוחות – גם כן לפי תנאי משרד התקשורת, לפחות עד לסיום המכרז.

למעשה, החל מהיום יכולים לקוחות החברה בעלי סמארטפונים תומכים להירשם לשירותי דור 4 באופן עצמאי באתר החברה, כאשר במקביל, לקוחות פרטנר ו-012 מובייל בעלי סמארטפונים תומכים מועברים החל מהיום לרשת החדשה באופן יזום והדרגתי.

עוד הודיעה פרטנר כי הרשת שלה מוכנה להשקה של טכנולוגיית LTE Advanced (דור 4.5) – בהינתן הקצאת התדרים הדרושה ומכשירים תומכים.

לדברי מנחם תירוש, ה-COO של פרטנר, "במסגרת רצועת התדר הקיימת, תתאפשר מהירות העלאת נתונים ממוצעת של עד פי שישה מהקיים ברשתות קוויות וסלולריות, מהירות הורדת נתונים ממוצעת בפועל, הגבוהה עד פי שניים מהקיים ברשתות סלולריות, וזמן השהיה נמוך משמעותית, קצר עד פי שניים מהרשתות הסלולריות הקיימות."

בזכות יתרונות אלו, מסביר תירוש, יוכלו הלקוחות ליהנות מהעלאת קבצים לגיבוי הענן או לפייסבוק, למשל, במהירות גבוהה משמעותית מהקיים ברשתות קוויות וסלולריות, לצפות בווידיאו ולנהל שיחות וידיאו באיכות HD, לעבוד עם אפליקציות ענן כמו Google Docs, או Office 365 ללא השהיה, לשחק במשחקים מקוונים עם זמן השהיה קצר משמעותית, ובאופן כללי גלישה באינטרנט במהירות גבוהה משמעותית.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, אמר לרגל ההשקה, כי "אנו גאים להיות החברה הראשונה המספקת ללקוחותיה את שירותי הדור הרביעי, בפריסה הרחבה  ביותר. לאורנג' יהיו עד סוף החודש כ-750 אתרים משדרים, הפרוסים ברחבי הארץ והכוללים ערים מרכזיות כמו גם אזורים פריפריאליים. מדי חודש מתווספים עשרות אתרים חדשים, וזאת עד פריסת הרשת באופן מלא בסוף השנה".

מספר שעות אחרי הודעתה של פרטנר הודיעו גם פלאפון וסלקום כי ישיקו בקרוב את ה-LTE ברשתות שלהן, בכפוף לקבלת היתר ממשרד התקשורת. השירותים יינתנו בשתי החברות ללא תשלום. מסלקום אף נמסר כי היא נמצאת "בפריסה ארצית מואצת" של רשת ה-LTE Advanced ברחבי הארץ ומפלאפון נמסר כי היא תאפשר ברשת זו בעתיד קצבי גלישה של עד 300 מגה-ביט בשנייה, בהתאם לכמות התדרים שיוקצו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים