האינטרנט של הדברים, דור 4 וחברה שנוקטת באסטרטגיה של אפל – בתערוכת המובייל הגדולה באסיה

מספר שיא של 26 אלף בני אדם הגיע לשנחאי על מנת להשתתף ב- Mobile Asia Expo 2014 - המקבילה האסייתית של תערוכת הסלולר העולמית בברצלונה ● בין היתר, הם שמעו את הסיפור של שייאומי - חברה שהוקמה רק לפני ארבע שנים וכבר הפכה לאחת מיצרניות הסמארטפונים המצליחות בסין, ולמדו על האסטרטגיה והחזון של חברות מובילות בשוק

16/06/2014 16:08

מספר המבקרים שפקדו השנה את תערוכת הסלולר Mobile Asia Expo 2014, שנערכה באחרונה בשנחאי על ידי ארגון ה-GSMA, שבר שיא והגיע ל-26 אלף. הם הגיעו מ-93 מדינות וחזו בדוכנים ובמוצרים של כ-300 חברות – מקומיות וגלובליות כאחד, מהן 15 חברות מישראל, שלקחו חלק בביתן שהקים מכון הייצוא הישראלי – בפעם הראשונה בתערוכה.

בין המבקרים היו מנהלים בכירים בספקיות הסלולר, יצרני המכשירים, וחברות התוכנה והאינטרנט המובילות והמשפיעות בעולם, כמו גם צרכנים חובבי טכנולוגיה וחדשנות. בסך הכול, שטח הביתנים בתערוכה עמד על 37 אלף מ״ר.

בתערוכה, שהיא המקבילה האסייתית לתערוכת המובייל העולמית שהארגון עורך מדי חודש פברואר בברצלונה, הוצגו המוצרים והשירותים המתקדמים ביותר בתחומי הסמארטפונים, המיחשוב הלביש, המשחקים והאפליקציות, פתרונות ה-Back End ועוד. בין מציגי הכנס בלטו שלוש ענקיות הסלולר הסיניות – צ׳יינה מובייל (China Mobile), צ׳יינה יוניקום (China Unicom) וצ׳יינה טלקום (China Telecom), יצרנית ציוד התקשורת הגדולה בעולם, וואווי (Huawei), ויצרניות הסמארטפונים שייאומי (Xiaomi) ו-ZTE. בין החברות המערביות שהציגו בכנס היו PayPal ,AT&T, אלקטל לוסנט (Alcatel Lucent), סיסקו (Cisco), מוזילה (Mozilla), קוואלקום (Qualcomm), ויזה (Visa) ו-BMW.

אחד הנואמים המרכזיים היה לין בין, נשיא שייאומי – חברה שהוקמה רק ב-2010 אך כבר הצליחה להפוך לאחת מיצרניות הסמארטפונים המצליחות בסין. אחת הסיבות לכך היא שהחברה הצליחה לייצר סמארטפונים שדומים במראם ובחוויית המשתמש שלהם למכשירי ה-iPhone של אפל (Apple). כמו כן, היא נקטה באסטרטגיית שיווק דומה לזאת של אפל – עם הכרזות מוצרים, ימי השקה מתוכננים היטב ואפילו מנכ"ל שלובש ג'ינס וחולצת פולו שחורה בסגנון סטיב ג'ובס. כמובן שהחברה סופגת ביקורת קשה על כך שהיא למעשה מעתיקה את אפל האמריקנית.

בין ציין כי מכירות האונליין של החברה, שנעשות בצורה ישירה ללקוח, מאפשרות לה לחסוך בהוצאות ולהעביר את החסכון לצרכן הסופי. הוא הוסיף כי המכירות של שייאומי צפויות להמשיך לצמוח ולהפוך אותה לאחת משלוש חברות המסחר המקוון הגדולות בסין.

דוגמניות מציגות את הסמארטפונים של צ'יינה יוניקום בהשראת המונדיאל שנצפה גם בסין. צילום: בן פלד

נואם מרכזי נוסף היה שי גואוהא, יו"ר צ'יינה מובייל, מפעילת הסלולר הגדולה ביותר בעולם – עם מעל ל-800 מיליון משתמשים. הוא ציין כי חזון החברה הוא להגיע בעתיד הקרוב ל-50 מיליון משתמשים ברשת הדור הרביעי (LTE) ולדבריו, החזון הזה יתממש בעזרת הורדת מחירים שהחברה מתכננת לנקוט. עוד ציין גואוהא כי צ'יינה מובייל מתכננת להמשיך להתרחב בעתיד הקרוב ולתחזק כחצי מיליון תחנות בסיס ב-340 ערים ברחבי סין.

"מכשירים לבדם לא יספקו את צרכי האוכלוסייה"
טרי גואו
, מנכ"ל פוקסקון, שמייצרת בין היתר את מכשירי ה-iPhone וה-iPad, ציין שמכשירים לבדם לא יספקו את הצרכים של האוכלוסייה ושכדי ליצור חברה חכמה נדרשת השקעה בתשתיות תקשורת וענן, כמו גם אינטגרציה מלאה על גבי רשת האינטרנט. פוקסקון אכן מיישמת את החזון של גואו והשקיעה השנה השקיעה כ-390 מיליון דולר ברכשה 15% מהבעלות על חברת אסיה פסיפיק טלקום (Asia Pacific Telecom), ספקית הסלולר הרביעית בגודלה בטייוואן.

התערוכה לא פסחה על אחד התחומים החמים בשנים האחרונות: האינטרנט של הדברים. כך, למשל, חברת פיטביט (Fitbit) האמריקנית, ששולטת בשוק האביזרים הלבישים למדידת פעילות גופנית, עם 67% מהמכירות ב-2013, הציגה בתערוכה את האביזרים הפופולריים שלה. עיקר המכירות של פיטביט כיום הן בעולם המערבי, והיא מקווה להוביל את טרנד המיחשוב הלביש בסין – תחום שעדיין נמצא בחיתוליו במדינת הענק.

האזור העמוס ביותר בתערוכה היה "העיר המחוברת" (Connected City), שהקנה למבקרים הזדמנות לחוות את חזון העיר החכמה ולצפות ולהתנסות במוצרים של חברות כמו וואווי (Huawei) ו-BMW. זו האחרונה הציגה את מכונית ה-i3, שמגיעה עם כרטיס SIM מובנה וחבילת שירותים ואפליקציות בשם ConnectedDrive, שמחברת את הנהג והנוסעים לעולם שמסביבם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים