הבושה הפומבית של גוגל

אחרי שהפרה את חוקי איסוף המידע בצרפת, נדרשה החברה לשלם קנס בסך 150 אלף יורו, ואף הציבה את ההודעה על הקנס בעמוד החיפוש הצרפתי הראשי שלה

בית משפט בצרפת חייב את גוגל (Google) להציג בדף החיפוש שלה, המותאם לצרפת, תיבת טקסט באותיות גדולות המדווחת על הקנס שהוטל עליה בסך 150 אלף יורו. את הקנס ספגה החברה בשל הפרתה את חוקי איסוף המידע בצרפת, והיא נדרשה להשאיר את הטקסט מוצג למשך 48 שעות.

למרות שנחלצה באחרונה מקנס של האיחוד האירופי שיכול היה להגיע לחמישה מיליארד דולר, לא הצליחה גוגל להימלט מקנס של 150 אלף יורו בצרפת, שהוטל עליה בחודש שעבר, משום שהתעלמה מן האולטימטום שהציבה בפניה הנציבות הלאומית למידע וחופש (CNIL) לשנות את מדיניות הפרטיות שלה, וזו אף דרשה ממנה להציג את ההודעה על החלטת הרגולטור הצרפתי בתוך שמונה ימים מהרגע שבו ניתנה ההחלטה בחודש שעבר.

גוגל הגישה בקשה לבית המשפט המנהלי הגבוה בצרפת לדחות את הפרסום על הקנס באתר שלה, בטענה כי הפסקה שנדרשה לפרסם – שתהיה בגודל גופן של לא פחות מ-13 נקודות, ומתחת לתיבת החיפוש בדף החיפוש הראשי בצרפת – תגרום ל"נזק ללא תקנה" למוניטין שלה. בנוסף, טענה החברה כי אינה צריכה להציג את ההודעה כל זמן שהיא נמצאת בתהליך של ערעור נגד החלטת ה-CNIL. בית המשפט המנהלי דחה את הבקשה, ולכן נאלצה גוגל לפרסם את ההודעה למרות שהיא ממשיכה בערעור.

גוגל מתמודדת כעת גם מול תביעת קנס בסך 900 אלף יורו בספרד, הקשורה להפרת פרטיות נתונים, ועלולה להתמודד מול תביעות של גורמי אכיפת פרטיות נוספים (וגם קנסות) מצד רגולטורים בגרמניה, באיטליה ובבריטניה, כולן קשורות למדיניות פרטיות הנתונים שלה.

עמוד הבית של גוגל צרפת עם ההודעה על הקנס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים